روی دیگر سکه در بازار سکه و طلا!

0
(0)



نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته با وجود کاهش 20 دلاری هر اونس طلای جهانی در هفته، شاهد افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی بودیم. بازار داخلی در این هفته هر اونس طلا به طور متوسط ​​20 دلار افت قیمت را تجربه کرد و این در حالی است که تا هفته های گذشته روند صعودی داشت اما در یک هفته اخیر مسیر خود را معکوس کرده و در مسیر نزولی قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی اما بازار سکه و طلا روند صعودی قیمت داشت که بیشتر آن ناشی از افزایش نوسانات نرخ ارز و بخش کوچکی از آن به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز بود. تقاضا از اواسط هفته به بعد شکل گرفت و با نزدیک شدن به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در آستانه روز مادر بازارهای داخلی با افزایش جزئی تقاضا نسبت به رکود و کاهش شدید تقاضا مواجه شد. از ابتدای سال بر بازار سکه و طلا مسلط شد.

وی درباره تغییرات قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا در بازار در آخرین معاملات هفته (پنجشنبه) نسبت به ابتدای هفته گفت: هر گرم طلای 18 عیار در آخرین معاملات با 41 هزار تومان افزایش مواجه شد. معاملات هفته دو میلیون و 554 هزار تومان در هر گرم معامله شد.

نیم سکه رکورد زد

این مقام صنفی ادامه داد: هر قطعه سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته با ۷۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم سکه تمام طرح قدیم ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد. هفته به 27 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه با یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش هفتگی به 16 میلیون و 400 هزار تومان رسید و ربع سکه با 400 هزار تومان افزایش به 11 میلیون تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز در هفته گذشته 100 هزار تومان افزایش یافت و در آخرین معاملات هفته 6 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

بذرافشان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه در بازار نیز گفت: پس از افزایش قیمت در بازار داخلی، حباب سکه نیز در هفته جاری افزایش یافت و نسبت به هفته گذشته یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت، در معاملات اخیر از دیروز (پنجشنبه)) هر قطعه سکه تمام بهار شش میلیون و 300 هزار تومان رسید. در حال حاضر آخرین نرخ ثبت شده هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2043 دلار است.

وی همچنین برای هفته پیش رو پیش بینی کرد که در هفته آینده نوسانات زیادی در بازار وجود نخواهد داشت. البته باید دید بازارهای جهانی به کدام سمت می روند. اگر اخبار اقتصادی سیاسی خاصی در سراسر دنیا نداشته باشیم یا اتفاق خاصی در بازار داخلی نیفتد، احتمالاً بازار در روال عادی خود با یک تا سه درصد نوسان (افزایش/کاهش) مواجه خواهد شد که این هم طبیعی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط 9 تا 10 ماهه گذشته که رکود بر صنعت طلا و سکه حاکم بود، رونق به این بازار بازگردد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)