برای فارغ التحصیلانی که رشته هایشان بازار کار ندارد برنامه ریزی کنید

0
(0)



غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با ایسنا، از تدوین بیش از یک هزار و 230 استاندارد دانش بنیان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: این امر در راستای سنجش مهارت های دانش بنیان انجام می شود و این سازمان می خواهد ایجاد کند. همانطور که بسیاری از بنیاد ماهارتی در همکاری با پارک های علم و فناوری در تمام استان ها جدی است.

وی با اشاره به آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری، گفت: در حال حاضر مرکز ملی تربیت معلم به یک مرکز مهارتی دانش بنیان تبدیل شده و پارک مهارت علم و فناوری راه اندازی شده است. با همکاری دانشگاه تهران این سازمان در صورت داشتن مهارت های پیوسته پروژه ها آماده همکاری مستقیم با کلیه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به طرح نخلستان به عنوان یکی از طرح های مهم سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: برنامه هایی برای اشتغال پذیری جوانان و فارغ التحصیلان تدوین شده و در حال اجراست. یکی از طرح ها طرح نخلستان است و برای فارغ التحصیلانی در نظر گرفته شده است که رشته تحصیلی آنها در بازار کار موفق نیست.

به گفته وی، در این طرح آموزش های مهارتی و دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه با فناوری های نوین به دانش آموختگان در مراکز دولتی، آموزشگاه های آزاد و مراکز جانبی و ضمن خدمت ارائه می شود.

حسینی نیا در عین حال به اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده راه اندازی سامانه جامع برنامه ریزی و علمی و پژوهشی بوده است. بانک اطلاعاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار. همچنین ایجاد سامانه مدیریت آزمون مهارت و پایگاه دانش مسابقات مهارت و مدیریت دانش در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اضافه کرد: برای هدف گذاری آموزش فنی و حرفه ای برای فراگیران واجد شرایط، سامانه استعدادیابی را با مشارکت انجمن کارشناسان آلمان راه اندازی کردیم و به منظور توسعه دولت الکترونیک، طراحی مجدد و فرآیندهای تغییر و ارتباط با پورتال های استعلام آنلاین و اقدام برای ما دستور کار توسعه تبادل الکترونیکی بین دستگاه ها را تعیین می کنیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)