انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه جدید پزشکان

0
(0)



نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از افزایش 35 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی انتقاد کرد و گفت: برخی تصور می کنند کل این افزایش 35 درصدی تعرفه ها حقوق پزشکان است و آن را با افزایش مقایسه می کنند. در حقوق کارگران و کارمندان و کمتر از 10 درصد از این رقم سهم ویزیت پزشک خواهد بود.

محمد باکر حیدری در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص تصویب افزایش 35 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی توسط هیات وزیران گفت: قبل از اینکه تعرفه خدمات پزشکی در هیات وزیران مطرح شود، ابتدا شورای عالی بهداشت افزایش 46 درصدی را تصویب کرد. تعرفه های پزشکی اگرچه با همین افزایش 46 درصد از جامعه پزشکی نتوانستند خدمات مطلوبی را به جامعه ارائه دهند، اما در نهایت افزایش 35 درصدی نرخ خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تصویب شد.

وی افزود: برخی معتقدند کل این افزایش 35 درصدی حقوق پزشکان است و آن را با افزایش حقوق کارگران و کارمندان مقایسه می کنند و کمتر از 10 درصد آن شامل سهم ویزیت پزشکان می شود. هزینه خدمات تشخیصی و درمانی معادل دستمزد پزشک نیست و اجزای حق‌الزحمه شامل بخش‌های فنی و حرفه‌ای، ویزیت، هزینه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری و خوابگاه‌های بیمارستانی است.

نائب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه درخواست جامعه پزشکی این است که قیمت خدمات را در نظر گرفته و براساس کار کارشناسی در این زمینه تصمیم گیری شود، خصوصی و کدام دولتی دو برابر نشده است. حال سوالی که مطرح می شود این است که کدام یک از خدمات در این مدت دو برابر نشده است؟

حیدری افزایش 35 درصدی تعرفه ها را موجب ناتوانی جامعه پزشکی در ارائه خدمات مطلوب به بیماران می داند و ادامه داد: این مشکل بیمارستان دولتی را تحت فشار قرار می دهد. از سوی دیگر بخش دولتی به تنهایی توانایی ارائه خدمات به بیماران را ندارد. با آن، من نمی دانم چگونه به جامعه پزشکی پاسخ دهم.

وی تصریح کرد: اگر در این زمینه چاره ای اندیشیده نشود به تعطیلی مراکز درمانی و یا کاهش ارائه خدمات بهتر به مردم منجر می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)