افتتاح پایگاه اورژانس هوایی استان تهران/اتصال سامانه مانیتورینگ اورژانس هوایی به پایگاه جدید

0
(0)



صبح امروز همزمان با عید غدیر خم اولین پایگاه هوایی اختصاصی اورژانس استان تهران در بستان ولایت افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، جعفر میادفر رئیس اورژانس کشور صبح امروز در حاشیه افتتاح این پایگاه هوایی که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر 52 پایگاه آمبولانس هوایی در کشور داریم که از این تعداد تنها 8 پایگاه تخصصی فوریت های پزشکی و فوریت ها هستند، گفت: بقیه بالگردها برای سایر موسسات است و در صورت نیاز از توان آنها استفاده می شود.

مکاتبه با مجلس و دولت برای تامین مالی خرید ۶۰۰ دستگاه آمبولانس

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تجهیزات از نظر فرسودگی ناوگان اورژانس زمینی تخصصی شود، تصریح کرد: هم اکنون اولین مناقصه خرید 600 دستگاه آمبولانس برگزار شده است. اما مشکل ارزی پیدا کردیم و با دولت مکاتبه کردیم تا 35 میلیون دلار آزاد شود.

میادفر در خصوص کمبود نیروهای اورژانس نیز با بیان اینکه 15 هزار نیرو کمتر داریم و اقدامات لازم برای جذب 3 هزار و 540 نیروی اورژانس انجام شده است، گفت: در حال حاضر با خارج کردن تعداد نیروهایی که جذب می شوند، باید بگویم که داریم. 11000 نیرو کمتر.

استفاده از مدیکوپتر در پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران

وی در خصوص افتتاح اولین پایگاه هوایی تخصصی اورژانس در استان تهران تاکید کرد که در این پایگاه با توجه به شرایط تهران از مدیکوپتر در مواقع اورژانس تهران استفاده کردیم. وی به دلیل اینکه کوچکتر است و امکان نشستن در شرایط خاص را دارد، گفت: تمامی تعمیرات بالگرد در این پایگاه انجام می شود و در آینده سامانه مانیتورینگ 52 مرکز اورژانس هوایی به این پایگاه متصل می شود.

به گزارش ایسنا، این پایگاه هوایی در بستان استان تهران و در مجاورت اورژانس پایتخت قرار دارد که توسط شرکت بالگردی آوای سلامت وابسته به امانتداری صرفه جویی ارزی در درمان بیماران ارائه می شود. “.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)