ارسال 2 ساعته اطلاعات حوادث رانندگی به بیمه مرکزی با کروکی آنلاین

0
(0)



به گزارش ایسنا، علی استاداشمی در نشست خبری با بیان اینکه بیمه مرکزی دو موضوع بیمه آنلاین خودرو و بیمه راننده محور را از پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری کرده است، اظهار کرد: در بحث بیمه آنلاین خودرو، تامین اعتبار کرده ایم. تبلت ها و سرورها تا این امکانات در اختیار پلیس راهور قرار گیرد البته سال گذشته پلیس راهور این طرح را به صورت پایلوت بر روی تبلت ها بدون آنلاین شدن انجام داد اما از 22 آذرماه امسال جریان داده ها به صورت آنلاین بین بیمه برقرار شد. و پلیس راهور و هم اکنون با وارد کردن مشخصات اطلاعات به صورت آنلاین در سامانه فرجا قرار می گیرد و به بیمه مرکزی منتقل می شود.

وی افزود: در جلسه گذشته مقرر شد کارگروهی بین بیمه گران و پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل شود و تمامی حوادث به صورت هفتگی بررسی شود تا زمان حضور پلیس در زمان وقوع حادثه کاهش یافته و ثبت شود. اطلاعات الان در تصادفات دو ساعت می گذرد تا اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود. البته ممکن است هنوز مشکلات اینترنت وجود داشته باشد، اما ما سخت در تلاش هستیم تا آنها را برطرف کنیم. هدف ما این است که همه این اقدامات به صورت آنلاین انجام شود تا مردم دیگر نیازی به حضور در دفتر بیمه نداشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص مشکل راننده محوری نیز توضیح داد: در بحث راننده محوری بیمه نامه باید بر اساس رفتار راننده تعیین شود چرا که راننده پرخطر آسیب بیشتری به بیمه وارد می کند. به همین دلیل سیستم خود را در بیمه مرکزی تعریف کردیم. اما باید اطلاعات را از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنیم. موضوع تمرکز بر راننده قرار است زمانی که Kroki آنلاین به نتیجه برسد دنبال شود، که احتمالاً تا پایان سال خواهد بود و ما می توانیم از سال آینده شروع کنیم.

استاد هاشمی با بیان اینکه ما در سراسر جامعه با مشکل فناوری های نوین مواجه هستیم، تصریح کرد: ما با مشکل فناوری های نوین مواجه هستیم. وی بیان کرد: امروزه فرآیندهای پیچیده ریاضی بر روی تلفن همراه ما انجام می شود و کل جامعه جهانی به سمت فناوری اطلاعات حرکت می کند. البته صنعت بیمه کم کم با این موضوع کنار می آید. همه جوامع اکنون در عصر مدرن زندگی می کنند و ما از دوران سنتی عبور کرده ایم. اما در عین حال، ما باید به عنوان یک شتاب دهنده عمل کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین آیین نامه اینسورتک قبلا تصویب شده است و از ورود فناوری های جدید در صنعت بیمه و برداشتن گام موثر در حوزه فناوری های نوین در صنعت بیمه استقبال می کنیم، اما معتقدیم الزامات و قوانین بیمه ای الزامی است. باید دنبال شود. امروز که وارد فناوری های جدید می شویم، از هر نوع شرکت فناوری استقبال می کنیم.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)