آمار جهانی کرونا؛ 3000 مورد جدید در روز گذشته ثبت شد

0
(0)



بر اساس آخرین به روز رسانی «جهان سنج» از آمار جهانی کرونا (کووید-19)، در مجموع روز گذشته بیش از 3000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و پنج مورد مرگ در کشورهای مختلف گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا در شبانه روز گذشته به ترتیب سه مورد مرگ و بیش از 2000 مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است که بیشترین آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در جهان را در شبانه روز گذشته به ثبت رسانده است و این کشور نیز بالاترین تعداد مبتلایان را از آن زمان تاکنون به ثبت رسانده است. در ابتدای اپیدمی، با تفاوت قابل توجهی با کشورهای دیگر، قربانیان و مبتلایان وجود دارد.

بر اساس آمارهای جهانی تعداد کل مبتلایان در کشورهای مختلف به 702 میلیون و 962 هزار و 823 نفر و فوت 6 میلیون و 981 هزار و 101 بیمار تایید شده است.

همچنین داده‌های جهانی Worldometer نشان می‌دهد که بیش از 673 میلیون و 844 هزار پرونده پزشکی (99 درصد) از کل عفونت‌هایی که نتایج آنها مشخص شد، منجر به بهبودی بیمار (از جمله بیمارانی که در منزل یا بیمارستان‌ها درمان می‌شوند) شده است.

از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer شروع به ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا کرد.

در بین 10 کشوری که در صدر جدول جهان سنج به عنوان مناطقی با بیشترین تعداد آلودگی قرار دارند، ایالات متحده با بیش از 110 میلیون مورد ابتلا و بیش از 1.196 میلیون نفر، همچنان رکورددار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. فوت‌شدگان.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون مبتلا به ترتیب در رتبه های دوم و سوم در مجموع تعداد مبتلایان قرار دارند.

همچنین در فهرست آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده اند.

بر این اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار آلودگی در قاره سبز (اروپا) است و روسیه با ثبت بیش از 402 هزار مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این قاره، بیشترین تعداد فوتی را در این قاره گزارش کرده است.

آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشور و قاره، زمان و تقسیم بندی موضوعی در جدول جهانی جهان سنج به روز خواهد شد.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. در ژانویه 2020، این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)