1936 پیوند اعضا در نیمه اول سال 1402 / توزیع جعبه پیوند اعضا در کشور

0
(0)



معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 1402 در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو در کشور انجام شده است، گفت: جعبه های پیوند اعضا در سراسر کشور تهیه و به واحدهای پیوند اعضا در سراسر کشور توزیع شده است. سال برای حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اهدای عضو اقدامی نجات بخش و ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و… واحدهای تدارکاتی عضو، میزان اهدای عضو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال 1402 در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو انجام شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. فرآیند پیوند فرآیندی پیچیده و چند وجهی است که نیاز به همکاری و هماهنگی چندین سازمان دارد.

کریمی با بیان اینکه می توان روند انتقال عضو پیوندی را تسهیل کرد و به افزایش اهدای عضو کمک کرد، خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف از جمله هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، سازمان اورژانس هوایی و معاونت پیوند و پیوند وزارت بهداشت و درمان شد. مرکز درمان مدیریت بیماری برای پیوند اعضا و انتقال اعضای پیوندی از طریق هوایی.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی گفت: مرکز پیوند و مدیریت بیماری های وزارت بهداشت به منظور حفظ، بقا و ارتقای کیفیت اعضای پیوندی برای اولین بار جعبه های انتقال اعضا را تهیه و توزیع کرد. در میان ادارات پیوند اعضا در سراسر کشور.

معاون رئیس‌جمهور وزارت بهداشت ادامه داد: این جعبه‌ها با ثبت درجه حرارت در طول مسیر، از زمان گرفتن اعضا از اهداکننده مرگ مغزی تا رسیدن به پیوند، به کیفیت و بقای عضو پیوندی کمک می‌کنند. . سایت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)