14 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت + جزئیات

0
(0)



مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات دندانپزشکی تحت پوشش این سازمان بیمه ای را تشریح کرد.

محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: 14 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه پایه هستند که دندانپزشکان عمومی و متخصص می توانند ارائه دهند.

وی افزود: در واقع افراد واجد شرایط ارائه این خدمات شامل دندانپزشکان عمومی و متخصص، بهداشت دهان و دندان، دستیار بهداشت دهان و دندان، پرستاران دندانپزشکی و تکنسین های بهداشت دهان و دندان هستند که دارای مجوز و صلاحیت از وزارت بهداشت هستند.

به گفته وی، این 14 خدمت شامل پروفیلاکسی کودکان، استفاده موضعی وارنیش فلوراید، آموزش بهداشت دهان، سیلانت برای هر دندان – فیشور سیلانت، تمیز کردن تارتار (هر 6 سال یک بار)، پیرایش یک، دو و سه مرحله ای/ آمالگام کودکان کامپوزیت تزئینی یک، دو، سه ترمیم خلفی/اطفال، کشیدن دندان و اشعه ایکس دندان (پری اپیکال یا اکلوزال).

کاملی تاکید کرد: البته 6 سرویس پیشگیری برای کودکان، وارنیش فلوراید موضعی، وارنیش موضعی بدون فلوراید، دستورالعمل بهداشت دهان، سیلانت برای هر دندان شقاق، سیلانت و جرم گیری در صورت التهاب عمومی متوسط ​​یا شدید کل دهان پس از معاینه دهان می تواند. توسط بهداشت دهان و دندان انجام شود، دستیاران بهداشت دهان، پرستاران دندانپزشکی و تکنسین های بهداشت دهان و دندان دارای مجوز نیز ارائه می شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر پوشش بیمه ای این خدمات اظهار کرد: سهم پرداختی به سازمان های بیمه گر اصلی برای خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بر اساس تعرفه های اعلام شده توسط سازمان بیمه سلامت ایران است. شورای محترم وزیران؛ در واقع مولفه حرفه ای بر اساس اموال مربوطه پرداخت می شود.

وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که بیمه شده مشمول پیشگیری از کودک تا سن 10 سالگی، فیشور سیلانت تا 14 سالگی، خدمات ترمیمی تا 18 سالگی، کشیدن دندان و رادیوگرافی باشد، می تواند از صندوق ویژه و نیز بهره مند شود. بیماری های صعب العلاج حداکثر تا سقف 6 میلیون تومان بهره مند شوند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)