"مشکل مدیریت"میراث فوتبال خوزستان

0
(0)


ایسنا/خوزستان بازیکن سابق تیم فوتبال خوزستان با بیان اینکه دلیل ناکامی تیم های خوزستانی در مدیریت باشگاه ها است، گفت: مشکل مدیریت طولانی مدت باعث شد که آن را میراث فوتبال خوزستان بنامیم. ”

محمدرضا حدادی فر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوزستان مهد فوتبال ایران است و حتی می توان گفت مهد فوتبال خاورمیانه است.در گذشته تیم ملی ژاپن به ایران آمد و با دریافت سه گل از خوزستان، با شکست از اینجا رفتند. پس ذات خوزستانی ها با فوتبال آمیخته شده و فوتبال را می شناسند و اگر وضعیت تیم های خوزستانی به جایی رسیده که ناکامی های پیاپی را تجربه می کنند به خاطر مدیریت باشگاه های خوزستان است.

دلیل شرایط نامناسب فوتبال خوزستان مدیریت باشگاه هاست

وی ادامه داد: معتقدم اگر فوتبال خوزستان اکنون شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد، همه به خاطر مشکل مدیریتی است و این مشکل از آنجا نشات می گیرد که هر مدیری که وارد باشگاه می شود سعی می کند از بازیکنان نتیجه بگیرد تا خودش را حفظ کند. شرایط موجود در این باشگاه بازیکنان غیر بومی استفاده می کنند تا با شرایط آزمون و خطا مواجه نشوند و به همین دلیل بازیکنان بومی نادیده گرفته می شوند.

مشکل مدیریت، میراث فوتبال خوزستان

بازیکن سابق تیم فوتبال خوزستان گفت: این مشکل مدیریتی در دراز مدت باعث شد که آن را میراث فوتبال خوزستان بنامیم. زمانی مدیریت در باشگاه فولاد بابه به کار خود ادامه داد و با جذب مربیان خارجی ریشه یابی در این باشگاه صورت گرفت و در مدت 10 سال فوتبال خوزستان به عنوان قطب اول فوتبال ایران شناخته شد. و بازیکنان فوتبال را به استان های دیگر صادر کردیم. فوتبال خوزستان در آن زمان واقعاً رونق داشت، هرچند 60 درصد پتانسیل و ظرفیت فوتبال خوزستان را در همان زمان می دیدیم.

دلالان دلیل ورود بازیکنان درجه 2 و 3 به خوزستان هستند

وی افزود: متأسفانه اتفاقاتی در فوتبال خوزستان افتاد که جایگاه مدیران حرفه ای متزلزل شد و مدیران غیربومی جایگزین آنها شدند و حتی با آمدن مربیان غیر بومی با توجه به اینکه اگر می خواستند از بازیکنان خودشان استفاده کنند. آکادمی درآمدی کسب نمی کند بازیکنان درجه دو یا سه که بومی نیستند از طریق دلالان وارد فوتبال خوزستان شده اند، در این میان مبالغ هنگفتی به مربیانی که حقوق خود را دریافت کرده اند و از قرارداد بازیکنان و دلال ها دریافت کرده اند، داده شده است.

از نظر استعداد و مربی در خوزستان چیزی کم نداریم

حدادی فر تصریح کرد: به هر حال با توجه به شرایط فعلی نقش مدیریت سه باشگاه لیگ برتری در رکود تیم های استقلال خوزستان، فولاد و نفت آبادان حائز اهمیت است. فکر می کنم دلیل رکود فوتبال خوزستان و سه تیم لیگ برتری، ضعف مدیریتی است چرا که از نظر استعداد و مربی در خوزستان چیزی کم نداریم. از نظر سخت افزاری باشگاه فولاد تقریبا وضعیت خوبی دارد، اما این سخت افزار در باشگاه نفت، استقلال خوزستان و حتی آبی پوشان استقلال ملاثانی وجود ندارد و به دنبال زمین تمرینی با باران هستند.

ای کاش درصدی از پول جذب بازیکنان صرف ساخت زیرساخت ها می شد

وی ادامه داد: حتی اگر زیرساخت ها درست نشود شرایط این تیم ها بهتر نمی شود و دوست دارم درصدی از هزینه جذب بازیکن صرف ایجاد زیرساخت ها شود زیرا این سخت افزار به دلیل داشتن مربی و استعداد لازم است. و توجه شود. اگر بحث مدیریت شود می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت فوتبال خوزستان کند. اگر این اتفاق بیفتد، شک نکنید تا پنج سال آینده، خوزستان همچنان قطب اول فوتبال ایران خواهد بود و به جای سه تیم، پنج تیم در لیگ برتر خواهیم داشت.

سه تیم لیگ برتری خوزستان نیاز به استراحت دارند

این پیشکسوت فوتبال خوزستانی تاکید کرد: درست است که سه تیم خوزستان در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند اما شرایط به گونه ای نیست که این سه تیم لیگ برتری را از دست بدهیم. استقلال خوزستان واقعاً خوب فوتبال بازی می کند و شاید اگر در آینده شرایط این تیم به خوبی بررسی شود، شرایطش تنظیم شود. حالا سه تیم خوزستان نیاز به آرامش در تیم دارند و مطمئنا در این راه نتیجه خواهند گرفت.

بازیکن جوان در فوتبال تعیین کننده است

وی در ادامه بیان کرد: باشگاه فولاد بهترین بازیکنان را در آکادمی خود دارد و باید نسبت به جذب این بازیکنان در تیم بزرگسالان خود اقدام شود. حتی اگر شرایطی برای آوردن آنها به تیم اصلی وجود نداشته باشد، به نظر من باید آنها را به باشگاه های نفت آبادان و استقلال خوزستان قرض داد تا بازیکنان باتجربه شوند و به آن تیم ها کمک کنند. باید تشخیص داد که بازیکن جوان اکنون در فوتبال تعریف می کند زیرا حرف اول در فوتبال دویدن و انگیزه است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)