گران‌ترین هنرمندان زنده دنیا

0
(0)


به گزارش ایسنا، در این گزارش 10 مورد از گران ترین آثار هنری خلق شده توسط هنرمندان زنده را معرفی می کنیم:

10. «گرهارد ریشتر»: «دومپلاتز، میلان»

37.1 میلیون دلار

این اثر یک نقاشی عظیم 3×3 متری است که در سال 1968 خلق شده است و یکی از شناخته شده ترین نمونه های آثار گرهارد ریشتر، هنرمند آلمانی است که با روش «نقاشی-عکس» خلق شده است.

این نقاشی که میدان کلیسای جامع در میلان ایتالیا را به تصویر می کشد، در حراجی ساتبی در سال 2013 به قیمت 37.1 میلیون دلار فروخته شد.

«گرهارد ریشتر» به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر آلمان و یکی از گران ترین هنرمندان زنده دنیا شناخته می شود که بارها رکوردهای حراج را شکسته است. هنرمندی که سبک انتزاعی را در زمره ارزشمندترین آثار جهان قرار داد و آثارش بر روی دیوار موزه ها و موسسات مطرح دنیا دیده می شود. گرهارد ریشتر در سال 1932 در درسدن آلمان به دنیا آمد و در همان شهر هنر آموخت. نام او در حال حاضر در فهرست مشهورترین هنرمندان تجسمی جهان قرار دارد. اگرچه اکثر مردم او را به عنوان یک هنرمند انتزاعی می شناسند، اما این هنرمند در زمینه عکاسی نیز فعال است و آثار هنری مرتبط با شیشه خلق می کند.

9. «گرهارد ریشتر»: «تصویر انتزاعی 599»

44.5 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

تابلوی “تصویر انتزاعی 599” که در سال 1986 خلق شده و یکی دیگر از آثار هنرمند “تصویر انتزاعی” به شمار می‌رود، در رتبه نهم گران‌ترین آثار هنرمندان زنده جهان قرار دارد. این نقاشی در سال 2015 با قیمت قابل توجه 44.5 میلیون دلار فروخته شد.

امروزه آثار این هنرمند در موزه ها و گالری های معروف دنیا مانند موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک و گالری تیت لندن نگهداری می شود.

8. “ادوارد روشی”: “Radio 2 Word Damage” (1964)

52.4 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

این نقاشی که کلمه «رادیو» را در حالی که خم شده به تصویر می کشد، رکورد گران ترین اثر قبلی این هنرمند را که 30 میلیون دلار بود، بیش از 20 میلیون دلار شکست. مدیر بخش پس از جنگ و معاصر کریستی در مورد نقاشی رادیو می گوید: «این اثر کامل و بی نقص روشی نمونه بارز نقاشی های بدیع واژگان اوست، اثری است که روشی به عنوان یکی از هنرمندان خلاق و تأثیرگذار. این نماینده نسل خودش است.”

7. «جف کونز»: «سگ بالون» (نارنجی)

58.4 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

«جف کونز» هنرمند مشهور آمریکایی است که در طول دوران حرفه ای خود آثار هنری بسیاری را با قیمت های نجومی فروخته است.

سگ بادکنکی (نارنجی) که یکی از مشهورترین آثار هنری او محسوب می‌شود، تنها یکی از چندین اثر هنری جف کونز در دسته آثار هنری بالن است. او هر یک از سگ های این مجموعه آثار هنری را با استفاده از فولاد ضد زنگ صیقلی ساخته است. تصویر یک سگ بادکنکی با تداعی شاد با دوران کودکی، تولدها، رویدادهای جشن و لحظات بازی همراه است. در 12 نوامبر 2013، سگ نارنجی کونز در حراج هنر معاصر کریستیز در نیویورک به قیمت 58.4 میلیون دلار فروخته شد که در واقع بیش از تخمین کارشناسان بود.

6. “ساشا جفری”: “سفر بشریت”

62 میلیون تومان

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

تابلوی 5000 متری “سفر بشریت” که توسط هنرمند بریتانیایی ساشا جفری خلق شده است، به عنوان بزرگترین تابلوی نقاشی جهان شناخته می شود. این نقاشی انتزاعی که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، در حراجی در دبی به قیمت 62 میلیون دلار فروخته شد و با فروش این اثر، نام این هنرمند بریتانیایی در زمره گران ترین هنرمندان زنده دنیا قرار گرفت. جهان مقدس..

5. “بیپل”: “هر روز: 5000 روز اول”

69.3 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

در 11 مارس 2021، هر روز: 5000 روز اول به قیمت 69.3 میلیون دلار فروخته شد و به گران ترین اثر هنری دیجیتال جهان تبدیل شد. این قطعه یک کولاژ دیجیتالی از آثار هنری است که “بیپال” به مدت 13 سال روزانه آن را خلق می کند.

بیپل یک طراح گرافیک است که در کارولینای جنوبی در ایالات متحده زندگی می کند. این هنرمند به اشتراک گذاشت که هدف پروژه “هر روز” خلق آثار هنری است که در روند روزمره خلق می شوند، چه ساده و چه پیچیده.

4. “جاسپر جانز”: “شروع اشتباه”

80 میلیون تومان

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

شروع کاذب اثر جاسپر جانز یک نقاشی رنگ روغن است که در سال 1959 خلق شده است. این نقاشی در اکتبر 2006 به قیمت 80 میلیون دلار فروخته شد.

جونز یک هنرمند آمریکایی است که بیشتر به خاطر خلق یک سری نقاشی از پرچم آمریکا شناخته شده است.

3. “دیوید هاکنی”: “پرتره یک هنرمند”

90.3 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

در 15 نوامبر 2018، نقاشی “پرتره یک هنرمند” اثر “دیوید هاکنی” در یک مسابقه 9 دقیقه ای بین خریداران در حراج کریستی واقع در نیویورک تایمز به قیمت 90.3 میلیون دلار فروخته شد. زمانی که هاکنی برای اولین بار در سال 1964 به کالیفرنیا سفر کرد، اولین نقاشی‌های خود را با تم استخر خلق کرد و پس از مدتی استخر به یکی از پرتکرارترین موضوعات نقاشی‌های او تبدیل شد.

دیوید هاکنی در 9 جولای 1937 در انگلستان به دنیا آمد. او هنرمند، طراح، تصویرگر، صحنه پرداز و عکاس است. هاکنی یکی از اعضای مهم جنبش پاپ آرت در دهه 1960، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان بریتانیایی قرن بیستم به حساب می‌آید.

2. “جف کونز”: “خرگوش” (1986)

91.1 میلیون دلار

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

این اثر هنری ابتدا با قیمت پایه 40 میلیون دلار در حراج کریستی نیویورک به حراج گذاشته شد و پس از یک مبارزه طولانی به قیمت 91 میلیون دلار فروخته شد. به این ترتیب «خرگوش» رکورد اثر قبلی جف کونز – «سگ با بادکنک» 58.4 میلیون دلاری را شکست.

1. “جاسپر جانز”: “پرچم”

110 میلیون تومان

گران ترین هنرمندان زنده دنیا

این فهرست با گران ترین نقاشی که توسط یک هنرمند زنده خلق شده است به پایان می رسد. جاسپر بیش از 40 کپی از مجموعه پنل پرچم آمریکا ایجاد کرده است. این تابلوی “پرچم” توسط جانز در سال 1958 خلق شده است. به گزارش “دیلی آرت”، اگرچه این تابلو در سال 2010 طی قراردادی کاملا محرمانه به فروش رسید، اما کارشناسان هنری که از جزئیات این ماجرا اطلاع دارند، می گویند که این تابلو 110 میلیون دلار فروخته شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)