ویژگی اخلاقی با کدام خلاقیت مرتبط است؟

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی افرادی که مغزهای کارآمدتری دارند نسبت به دیگران توانایی ذهنی بیشتری دارند.

به گزارش روانشناسی، نتایج تحقیقات نشان می دهد که خیال پردازی نشانه خلاقیت بیشتر و هوش بالاتر است. کسانی که بیشتر رویا می بینند، توانایی های فکری بالاتری دارند و مغزشان کارآمدتر عمل می کند.

این نتیجه گیری از مطالعه ای حاصل می شود که در آن بیش از 100 نفر در حالی که مغزشان اسکن می شد به مدت پنج دقیقه به یک نقطه ثابت خیره شدند.

هدف این بود که مشخص شود مناطق مغز چگونه با هم کار می کنند بدون اینکه وظیفه خاصی به آنها داده شود.

نتایج نشان می‌دهد کسانی که مغز کارآمدتری دارند باهوش‌تر و خلاق‌تر هستند.

محقق این مطالعه، دکتر اریک شوماخر، اظهار داشت که افراد دارای مغز کارآمد ممکن است ظرفیت مغزی زیادی برای جلوگیری از سرگردانی ذهن خود داشته باشند.

مردم تمایل دارند سرگردانی ذهن را چیز بدی بدانند، شما سعی می کنید به آن توجه کنید و نمی توانید. داده های ما با این ایده سازگار است که همیشه اینطور نیست. برخی از افراد مغز کارآمدتری دارند.

یکی از مشخصه‌های یک مغز کارآمد این است که می‌تواند بدون از دست دادن یک ضربان، وارد و خارج شود.

دکتر شوماخر می‌گوید: یافته‌ها مرا به یاد استادی باهوش می‌اندازد که در دنیای خودش راحت است و گاهی از محیط اطرافش غافل است. یا دانش آموزانی که از نظر فکری از کلاس خود جلوتر هستند. اگرچه ممکن است پنج دقیقه طول بکشد تا دوستان آنها چیز جدیدی یاد بگیرند، اما آنها آن را در یک دقیقه درک می کنند، سپس آن را بررسی می کنند و خیال پردازی آغاز می شود.

محقق ارشد این مطالعه، کریستین آ. گادوین، می‌خواست بررسی کند که سرگردانی ذهن دقیقا چه زمانی ممکن است مفید باشد و چه زمانی ممکن است مفید نباشد.

همچنین تفاوت های فردی مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله مواردی مانند انگیزه یا قصد فرد برای متمرکز ماندن روی یک کار خاص.

نتایج این مطالعه در Neuropsychologia منتشر شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)