هازارسکی: دستورالعمل‌هایی برای تحویل آنلاین دارو از طریق پلت‌فرم‌های اینترنتی و مشاغل ایجاد شده است

0
(0)



سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کمیسیون اصل 90، دستورالعمل ارسال آنلاین داروی داروهای نسخه‌ای و غیرنسخه‌ای از طریق بسترهای اینترنتی و کسب‌وکارها به‌گونه‌ای تدوین شده است که این حق است. برابر همه شرکت ها، نه فقط برای یک شرکت خاص باید ارائه شود.

به گزارش ایسنا، علی هادریان در جلسه کمیسیون اصل 90 با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون رئیس جمهور در امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد. و فناوری اطلاعات، معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی و مدیرکل دفتر سیاست گذاری علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در این جلسه موضوع اجرای آیین نامه مورد بررسی قرار گرفت. “حمایت از تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال در حوزه سلامت” و همچنین تخلف سازمان غذا و دارو در اعطای مجوز انحصاری برای تحویل دارو درب منزل به شرکتی که در کمیسیون است. , ابعاد عمرانی و اقتصادی کمیسیون به ریاست حجت الاسلام نصرالله پژمانفر مورد بررسی قرار گرفت .

وی افزود: در ابتدا وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات اخیر این وزارتخانه در راستای اجرای قانون و حمایت از شرکت های دانش بنیان توضیحاتی را در خصوص آیین نامه هیات وزیران ارائه کرد. تصمیم گرفته شد که کاستی‌های پیش‌نویس آیین‌نامه مطابق با هنر اصلاح شود. 8 هیات وزیران با تمرکز بر محوریت شرکت های دانش بنیان در لایه اپراتور و جلوگیری از ایجاد انحصار برای گروه های خاص، ظرف یک ماه آینده به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال می رسد. کمیسیون اصل 90 نیز بر تکمیل موفقیت آمیز این کار نظارت خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نظام‌مندسازی توزیع دارو از طریق بسترهای آنلاین برای نظارت بر چرخه تحویل، نگهداری و تحویل، گفت: در این جلسه استانداردهای بهداشتی و مقررات فروش بررسی شد. خرده‌فروشی دارو از داروخانه‌های دارای مجوز از طریق پلتفرم‌های آنلاین نیز با انتشار و ابلاغ فهرست داروهای غیرقانونی و تفکیک داروهای نسخه‌ای و بدون نسخه (OTC) و همچنین امکان دسترسی پلتفرم‌ها به سامانه ردیابی و ردیابی دارو مورد توجه قرار گرفت. سامانه احراز هویت (TTAC) ظرف یک ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و پس از طرح در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دریافت نظرات اعضا اعلام می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در چارچوب رفع انحصار و ایجاد فضای رقابتی در خدمات دارویی، مجوز انحصاری تحویل دارو درب منزل به بیماه اعطا شد. شرکت سهامی دی در خصوص عدم ثبت پروانه در درگاه ملی مجوز مغایر با تبصره 2 ماده 1 قانون تسهیل صدور پروانه کسب و کار مصوب 1400 و در رابطه با امتناع از صدور مجوز برای سایر مشاغل متقاضی می باشد. همین خدمت نیز مشمول تبصره ۲ ماده ۷ اصلاحیه ۱۳۹۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شد. لذا مقرر شد مجوز اعطا شده مسترد و یا امکان ارائه خدمات طبق تبصره 2 ماده 8 آیین نامه هیأت وزیران به کلیه مشاغل متقاضی دارای شرایط و ضوابط به صورت یکسان و بدون انحصار ارائه گردد. حق تهیه دارو برای اعضای جامعه

هزاریان ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات مهم تدوین دستورالعمل ارسال آنلاین داروهای نسخه ای و بدون نسخه از طریق بسترها و کسب و کارهای آنلاین بود و این حق به طور یکسان برای همه شرکت ها اعطا شد نه منحصراً به یک شرکت خاص. همچنین تاکید شد فهرست داروهای ممنوعه و کالاهای بهداشتی در اختیار پلتفرم ها و زمینه اتصال آنها به سامانه تی تک برای استعلام وضعیت داروها در داروخانه ها برای ارتقای کیفیت خدمات قرار گیرد.

در نهایت، عضو کمیسیون تحت هنر. 90 قانون اساسی گفت: وظیفه 20 ساله تحت ماده. 60 و 79 قانون تجارت الکترونیک در زمینه نحوه پردازش و ذخیره داده های سلامت افراد بر عهده این وزارتخانه است. بهداشت و درمان و ساماندهی برنامه که در این جلسه فرم اجرایی داده شد و مقرر شد ظرف مدت دو ماه این تکلیف نهایی و ابلاغ شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)