نشستی برای قصه زندگی «ابن‌نفیس»

0
(0)

به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب سه شنبه 5 آذرماه ساعت 16 به نقد و بررسی کتاب مذکور با حضور سید محمد بهشتی، سید حمیدرضا مهاجرانی، علی اصغر محمد خانی و پیام تصویری خانم خانم اختصاص دارد. ریم ابوالخیر (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه عین الشمس قاهره) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم و ورودی برگزار می شود. برای کسانی که مایل هستند رایگان است

در مقدمه این کتاب آمده است: «علاءالدین بن نفیس» پس از «ابعلی سینا» یکی از مشهورترین چهره های علم پزشکی و فلسفه جهان اسلام به شمار می رود و این داستان زندگی او، داستان نبرد او با خشونت و خشونت است. استقامت خرد در برابر تحقیر سیاستمداران قدرت طلب. او سینوهه و روسو و تولستوی است که گرچه با سکوتی آبرومندانه شکنجه ها و دردهای روحی سلطان و خلیفه و فقیه جاه طلب را تحمل می کند، اما در زندگی پاک خود به بیان مصائب مردم زمان خود نیز می پردازد. علاءالدین در این داستان نماد یک روشنفکر و آزادی خواه است که با تمام وجود از آزادی ادیان و عقاید دفاع می کند و حقیقت را با صدای بلند برای ظالمان می گوید. در این داستان علاءالدین را در کنار خود، با خود و در میان خود می بینیم. ابن نفیس همان کسی است که هشتاد سال عمر نکرد، اما هشتاد سال در میدان جهاد مقدس با متدینین و دنیا طلبانی که آخرت را برای ساختن دنیای خود می فروشند، محکم حضور داشت و قصد ندارد. آخرت را با اعمال دنیوی سامان دهیم.

این داستان سومین اثر از سه گانه «پروفسور یوسف زیدان» اندیشمند و داستان نویس مشهور مصری با عناوین «بندی ​​کالا بداد، حکیم و دیوانه، ابن نفیس و نسخ نویس» است. این کتاب با ترجمه سید حمیدرضا مهاجرانی توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)