محصولات سایپا در بازار روسیه رو به افزایش است

0
(0)



به گزارش سایپان نیوز به نقل از اسپوتنیک، منصور ابطحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک در تهران با اشاره به صادرات محصولات سایپا به روسیه و همچنین تاکید بر استراتژیک بودن منطقه اوراسیا برای صادرات خودرو، اظهار داشت: منطقه گمرک اوراسیا بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد که شامل 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان می شود که روسیه در این مناطق متمرکز است و یکی از بازارهای استراتژیک و مهم گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود. صادرات اولیه سایپا به منطقه اوراسیا در قالب قطعات خودرو بود اما از سال گذشته با حضور در نمایشگاه های موثر مرتبط با صنعت خودرو در روسیه، صادرات خودرو نیز آغاز شد.

با اشاره به اینکه فرآیند صادرات محصولات سایپا با ارسال خودروهای تکمیل شده (CBU) آغاز شده و پس از دریافت بازخورد مناسب از مشتریان و پذیرش بازار هدف، وارد فاز دوم تجارت صادراتی می شود. وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد افزایش عرضه محصولات سایپا به بازار روسیه، بلاروس و سایر کشورهای عضو اوراسیا باشیم. عمیقا معتقدم در شرایط فعلی و با توجه به پتانسیل عظیم کشور، فضای بسیار مناسبی برای فعالیت در منطقه اوراسیا به ویژه در صنعت خودروسازی ایجاد شده است.

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه این گروه در صادرات محصولات خود به روسیه با شکست مواجه نشده و اخبار در این زمینه شیطنت رسانه ای است، گفت: “لاکی ارز” بلاروس قرارداد فروش و خدمات پس از فروش را تهیه و امضا کرده است. برای توزیع خودروهای سواری گروه سایپا در بازارهای دو کشور، شرکت متوقف شده و طی یک سال گذشته هیچ معامله خودرویی با آنها انجام نشده است و به زودی قرارداد توسط سایپا به صورت یک طرفه فسخ خواهد شد اما با نماینده بلاروس در حال نهایی کردن پروژه صادرات به روسیه و بلاروس و همچنین مرحله اخذ استاندارد هستند. ما در آستانه ورود به بازار روسیه هستیم.

وی با بیان اینکه محصولات سایپا با همکاری شرکت ارز لاکی به زودی در بازارهای روسیه و بلاروس عرضه می شود، گفت: تعدادی از محصولات سایپا (به صورت نمونه) به منظور ارسال به کشورهای بلاروس و روسیه ارسال شده است. بازاریابی و انجام تست های استاندارد و پس از موفقیت در مرحله اول یعنی. با توزیع خودرو به صورت CBU، در مدت زمان کوتاهی وارد فاز دوم (تولید خودرو در روسیه) خواهیم شد.

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده خودروهای کلاس B (کویک و ساینا) و C (شاهین) برای بازار خودرو روسیه و بلاروس در نظر گرفته شده است. این سه خودرو در مدل‌های گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شوند همچنین خودروهای تجاری با ظرفیت‌های بار متفاوت شامل محصولات زامیاد، محصولات سایپا دیزل، سایپا 151 و سایپا 251 به زودی به کشورهای مذکور صادر خواهند شد.

ابطحی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای سایپا علاوه بر صادرات خودروهای سواری و تجاری، صادرات قطعات خودرو در منطقه اوراسیا است، بر این اساس صادرات قطعات خودرو در دو حوزه انجام می شود. یکی به عنوان قطعات یدکی که در صورت نیاز در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و قسمت دیگر قطعات OE (قطعات یدکی اورجینال) است که می تواند برای استفاده در خطوط تولید به صنعت خودروسازی روسیه عرضه شود.

وی در خصوص الزامات استاندارد اوراسیا گفت: برای ورود به بازار روسیه و سایر کشورهای عضو منطقه اوراسیا، باید استاندارد خاص بازار روسیه (Государственный / استاندارد دولتی) را به دست آورد. نمونه های ارسالی از محصولات سایپا باید در آزمایشگاه ها و مراکز تست باشد. آنها باید آزمایش شوند که در روسیه و بلاروس اجرا می شود. بنابراین پس از تایید استاندارد دولتی روسیه، سایپا مجوز عرضه محصول در منطقه را دریافت می کند. بدیهی است در این برهه از زمان، در مراحل پایانی اخذ تاییدیه مذکور هستیم. امیدواریم تا پایان سال جاری گواهی استاندارد تحویل خودرو در منطقه اوراسیا را دریافت کنیم.

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا درباره روند ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپا در بازار اوراسیا افزود: برای صرفه جویی در زمان در تحویل محصولات سایپا، تحقیقات مربوط به حوزه خدمات پس از فروش، محصولات و قطعات را انجام دهید. قیمت گذاری، ارتباط با مشتریان انجام شده است، بررسی و نهایی شده و زیرساخت های مربوطه شامل نمایشگاه، کارگاه، اپلیکیشن ارتباط با مشتری، سیستم فروش و … در استان های مختلف روسیه و بلاروس با در نظر گرفتن تعدادی آماده شده است. مراکز خرید نمایندگی .

وی گفت: علاوه بر عناصر ذکر شده برای موفقیت بیشتر سایپا در بازار روسیه، امکان سنجی ورود به فاز تولید نیز در حال انجام است. این به معنای داشتن برخی استثناها و در نتیجه کاهش قیمت خودرو است. در چنین شرایطی، خودروها از منطقه اوراسیا به ویژه روسیه راحت‌تر به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.»

ابطحی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده و بررسی رقبا، محصولات سایپا از نظر قیمت، هزینه های نگهداری و خدمات پس از فروش مناسب تری هستند، یادآور شد: گروه خودروسازی سایپا بیش از 100 شرکت را در کارنامه خود دارد و با بیش از بیش از نیم قرن تجربه تولید کننده ماشین و کامیون است. سایپا فعالیت های صادراتی خود را به چهار منطقه اصلی آسیا و خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین، اروپا و آسیای مرکزی تقسیم کرده و در 5 کشور عراق، سوریه، ونزوئلا، سودان و سنگال کارخانه های خودروسازی تاسیس کرده و توانسته است. برای تولید تعداد قابل توجهی از صادرات خودرو به عنوان SKD و CBU.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)