آماده‌باش به اولویت‌های جدید عمره

0
(0)

به گزارش ایسنا، گلمرضا رضایی وی در خصوص آغاز عملیات اعزام عمره پس از هشت سال توقف گفت: با توجه به تعداد کم ثبت نام در کاروان ها در روزهای اول اعزام (از 7 آذر تا قبل از 22 دی) به نظر می رسد که متقاضیان برای هماهنگی و برنامه ریزی سفر خود به زمان بیشتری نیاز داشتند. باید این فرصت را ایجاد کرد، شروع پروازهای عمره از 7 آذر به 22 آذر تغییر یافت.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این سازمان در دو مرحله قبلی تا 400 اولویت را فراخوان داده است. با تکمیل ظرفیت کاروان ها اولویت های بعدی از چهارشنبه 29 آذرماه اعلام می شود.

رضایی تاکید کرد: در این مرحله نیز همانند مراحل قبل اولویت ثبت نام با افرادی خواهد بود که در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات، انتخاب کاروان و واریز وجوه اقدام کنند تا در زمان مشخص شده عمره را انجام دهند.

اولویت های عمره در سال 1389 و از میان 6 میلیون و 500 هزار نفر ثبت نام شده نزد بانک های عامل، با قرعه کشی از 1 تا 600 تعیین می شود. اعزام گروهی از ثبت نام کنندگان بر اساس همین اولویت ها ادامه داشت تا اینکه در سال 2014 پس از حادثه فرودگاه جده و متعاقب آن بر هم خوردن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در پی حادثه حمله به سفارت عربستان، اعزام عمره متوقف شد.

اکنون طبق اعلام سازمان حج و زیارت حدود 5 میلیون و 700 هزار نفر در عمره هستند. ظرفیت اعزام 70 هزار نفر به عمره در سال 1402 ایجاد شد. این سفر حدود 10 روز طول می کشد 5 روز در مدینه و 5 روز در مکه خواهد بود. 10 گروه قیمتی برای سفر عمره تعیین شده است که کمترین قیمت 40 میلیون و 200 هزار تومان و بالاترین آن 44 میلیون و 200 هزار تومان است.

سازمان حج و زیارت متقاضیانی که اولویت آنها اعلام شده است 48 ساعت فرصت دارند تا ثبت نام خود را تکمیل کنند. بر اساس آخرین اطلاعیه این سازمان، تاکنون بیش از 30 هزار ثبت نام اطلاعاتی انجام شده و حدود 4 هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل و تایید کرده اند.

اعزام زائران ایرانی به عمره تا 19 اسفند 1402 ادامه یابد. سازمان حج و زیارت نیز وعده انجام عمره ماه مبارک رمضان را با مدت سفر 16 تا 21 روز داد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)