ما کمبود انسولین نداریم

0
(0)



رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کمبود انسولین در کشور وجود ندارد، از اضافه شدن دو شرکت تولیدی دیگر به تولیدکنندگان انسولین خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حیدر محمدی درباره وضعیت تامین انسولین در کشور و دسترسی بیماران به انسولین گفت: در حال حاضر دو شرکت تولیدکننده انسولین در کشور فعال هستند و دو شرکت دیگر نیز به این تولیدکنندگان اضافه خواهند شد. از آنجایی که انسولین یک داروی بیولوژیک است، تولیدکنندگان آن نیز بسیار محدود هستند، اگرچه به طور کلی تولیدکنندگان داروهای بیولوژیک در دنیا محدود هستند، اما ایران جزو کشورهای تولید کننده و صادرکننده داروهای بیولوژیک است.

رئیس سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا: مشکلی با تولید و تامین انسولین نداریم. فقط در برخی موارد می توان به عنوان مثال سهم بالاتر 70 درصدی را به تولید داخلی انسولین و 30 درصدی را به سهمیه خارجی در نظر گرفت. البته در برخی موارد ممکن است تقاضای بیشتری برای داروهای مارک خارجی طبق تجویز پزشک وجود داشته باشد که در این صورت 30 درصد کافی نیست. اما در کل برای حمایت از تولید داخلی باید سهم تولید داخلی حفظ شود و به همین ترتیب به پیشرفت 99 درصدی برسیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)