قیمت نفت پس از کاهش ذخایر آمریکا بهبود یافته است

0
(0)



به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۴۹ سنت رسید. وست تگزاس اینترمدیت به قیمت 69.58 دلار در هر بشکه معامله شد که 11 سنت یا 0.16 درصد افزایش یافت. دیروز بازار تحت تاثیر نگرانی ها از امنیت عرضه نفت در خاورمیانه روندی صعودی داشت.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets در یادداشتی به مشتریان نوشت: قیمت نفت قبل از پایان نشست سیاست پولی فدرال رزرو پس از حمله به یک نفتکش در دریای سرخ افزایش یافت و این رویداد باعث افزایش بیشتر قیمت شد.

نرخ بهره پایین هزینه های استقراض مصرف کننده را کاهش می دهد و می تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را افزایش دهد.

پس از اینکه فدرال رزرو از کاهش هزینه های استقراض در سال 2024 خبر داد، دلار به پایین ترین حد چهار ماهه خود رسید. ضعیف شدن دلار قیمت نفت را برای خریداران خارجی پایین می آورد.

به گفته تحلیلگر CMC Markets، یکی دیگر از عوامل حمایت کننده از افزایش قیمت نفت، کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت آمریکا بود.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت های انرژی در هفته منتهی به 8 دسامبر 4.3 میلیون بشکه از ذخایر نفت خود را با کاهش واردات خارج کردند.

پس از آنکه اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه خود که عصر دیروز منتشر شد، کاهش قیمت نفت را به دلیل نگرانی های اغراق آمیز از رشد تقاضای نفت اعلام کرد، نگرانی ها از رشد تقاضای بازار را نیز کم اهمیت جلوه داد. پس از اعلام دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس در 30 نوامبر، قیمت نفت برنت حدود 10 درصد کاهش یافت.

اما برخی از تحلیلگران نسبت به افزایش موجودی سوخت در ایالات متحده هشدار دادند که نشان دهنده کاهش تقاضای زمستانی است و گفتند این روند رشد کلی بازار را محدود می کند.

در همین حال، نزدیک به 200 کشور در کنفرانس آب و هوای COP28 به یک توافق تاریخی برای شروع کاهش مصرف سوخت فسیلی در جهان دست یافتند.

بر اساس گزارش رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که با ریاست COP28 بر سر توافق نهایی موافق است و افزود که این توافق بر صادرات هیدروکربن این کشور تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)