کارگردان باربی، رئیس داوران جشنواره کن شد

0
(0)

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، «گرتا گرویگ» رکورد یک سال در سینما را تجربه کرد و اولین کارگردان زن جهان شد که با یک فیلم (باربی) به فروش بیش از یک میلیاردی در گیشه جهانی دست یافت.

گرویگ در ماه مه سال آینده با تبدیل شدن به اولین کارگردان زن آمریکایی که ریاست هیئت داوران هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را برعهده دارد، رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

جشنواره فیلم کن با اعلام حضورش در راس جشنواره کن، این کارگردان را قهرمان عصر مدرن ما توصیف کرد که وضعیت موجود را تغییر داد.

او درباره این انتخاب گفت: «من عاشق فیلم‌ها هستم، عاشق ساختن آن‌ها هستم، دوست دارم به آن‌ها بروم، دوست دارم در مورد آنها صحبت کنم. به عنوان کارگردان، کن همیشه اوج زبان جهانی فیلم ها بوده است… مکان مورد علاقه من این است که در یک اتاق تاریک پر از غریبه ها در حال تماشای یک فیلم کاملا جدید باشم.

گرویگ در سن 40 سالگی، علاوه بر اینکه اولین کارگردان زن آمریکایی بود که به عنوان رئیس هیئت داوران کن انتخاب شد، همچنین جوانترین رئیس هیئت داوران پس از سوفیا لورن در سال 1966 در سن 31 سالگی است. این وظیفه را بر عهده می گیرد.

گرویگ دومین کارگردان زنی است که پس از جین کمپیون در سال 2014 ریاست هیئت داوران را بر عهده دارد و پس از اولیویا دی هاویلند که اولین زنی بود که در سال 1965 ریاست هیئت داوران کن را بر عهده داشت، دومین آمریکایی است.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می 2024 (25 می تا 5 ژوئن) برگزار می شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)