شهید چمران مبارزی نستوه و روشنفکری مجاهد در تراز انقلاب اسلامی بود

0
(0)


سردار سرتیپ پاسدار حسین دیکیحی شامگاه پنج شنبه 10 تیر 1402 در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت شهید چمران و یادواره شهدای والامقام ناحیه نوبران که در محل جامه برگزار شد، گفت: مسجد روستای چمران (زادگاه پدر شهید چمران) شهر گرق آباد بخش نوبران ساوه. : شهید چمران بنیانگذار جبهه مقاومت در منطقه بود و امروز به همت شهیدانی چون دکتر چمران و الگوبرداری از این مجاهد در چندین جنگ اسراییل را شکست داده است، اما ناگزیر به دستان شهید رسیده است. کشورهای حاکم بر آتش بس در منطقه.

وی به زحمات شهید چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دکتر چمران پس از انقلاب با موقعیت شناسی در کنار امام راحل ایستاد و در کنار مسئولیت هایی که در کشور بر عهده داشت، همزمان جبهه مقاومت و در مقابل توطئه ها را تقویت کرد. انقلاب نوظهور در درگیری های کردستان که سناریوهایی برای سرنگونی انقلاب بود شکل گرفت، مقاومت کرد و جان باخت.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران بیشتر یک عارف بود تا فرمانده و رزمنده، تصریح کرد: شهید چمران یک روشنفکر انقلابی و مرد ثابت میدان بود و به عنوان سرباز ولایت و انقلاب در خط مقدم از دنیا رفت.

مشاور ارشد فرمانده سپاه با بیان اینکه در جنگ تحمیلی سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و قرارگاه نظامی نامنظم شهید چمران توانستند جلوی پیشروی دشمن را بگیرند، گفت: رژیم بعث 18 شهر و شهر را اشغال کرد. بخشهای مهمی از ایران در روزهای اول جنگ. اما شهید چمران و سایر نیروهای مسلح و مردمی مانع از پیشروی دشمن شدند. شهید چمران در لبیک به دستور امام راحل، نیروهای مردمی را برای دفاع از کشور در مقابل تجاوزات رژیم بعث بسیج کرد و در واقع قبل از تصمیمات ستاد، بسیج مردمی برای شرکت در جلو با مدل دکتر چمران و مردم با اتوبوس از او به جبهه مقابل مسجد لرزاده تهران رفتند.

وی با بیان اینکه شهید چمران مبدع حرکت های بزرگ در ایران و منطقه در قالب هسته ها و محورهای مقاومت بود گفت: کانون های گسترده ای که دکتر چمران تشکیل داد به جبهه مقاومت تبدیل شد. او مرد عمل، استراتژیست و برنامه ریز بود و در همه زمینه ها پیش قدم بود.

سردار دهیکی گفت: زمانی که ریگان رئیس جمهور آمریکا شد تصمیم گرفت به ایران حمله نظامی کند، اما مشاوران وی در برخی کشورها به ریگان گفتند که اگر به ایران حمله کند خانه هر ایرانی به جولانگاه ضد آمریکایی تبدیل می شود، بنابراین باید متوسل شود. به توطئه ها مانند تحریم اقتصادی، انزوای سیاسی ایران همراه با ترویج آسیب های اجتماعی از طریق مواد مخدر و مسائل اخلاقی به ابزار رسانه ای تبدیل شده است. اما ریگان نفهمید که رهبری و مردم ایران اجازه نمی دهند این توطئه ها علیه ملت و جوانان انجام شود. امروز جوانان ایرانی را می بینیم که خواب را از چشمان آمریکا می ربایند.

وی گفت: 1400 سال پیش کشتار شیعیان در همه کشورهای مرتجع اسلامی مرسوم بود و کشتار شیعیان مرسوم بود که نمونه آن شهادت چهارده معصوم علیهم السلام و برای اولین بار وهابی ها بود. مزدوران آمریکا و اسرائیل از شیعیان شکست نظامی دادند که بی‌سابقه بود که این شکست توسط شهید سردار سلیمانی با رهبری نابغه رهبر معظم انقلاب به عنوان شاگرد امام راحل به دست آمد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت این 1400 سال این پیروزی نظامی باید به پیروزی سیاسی، فرهنگی، عقیدتی و اقتصادی در برابر وهابیت مزدور آمریکایی تبدیل شود و امروز ثمره این پیروزی در منطقه به وضوح قابل مشاهده است. نهضت اربعین به عنوان گردهمایی بیش از 20 میلیون شیعه در سراسر جهان یکی از دستاوردهای فرهنگی پیروزی نظامی شیعیان بر وهابیت است.

سردار ضحیکی با تاکید بر اینکه اگر داعش در عراق مستقر می شد، حرکت اربعین رخ نمی داد، گفت: چرخش کشورهای عربی به محور مقاومت، انعقاد قراردادهای بزرگ اقتصادی و دسترسی ایران به مجتمع های بزرگ اقتصادی از جمله دستاوردهای این نظامی است. پیروزی

وی گفت: الگوی ما این نیست که مردم را به اسلام و ارزش های دینی وادار کنیم، بلکه الگوی ما این است که بر سران اغتشاش گران پیروز شویم تا اسلام بر اساس آموزه های دینی قله های زیادی را فتح کند و مردم به صورت گروهی اسلام را بپذیرند.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه همچنین گفت: دشمن با کشتن شهید سلیمانی سعی دارد به نقاط حساس ایران حمله کند تا امنیت ایران را از بین ببرد اما رهبر شجاع ایران دستور حمله به عین الاسد را صادر کرد و این معنای فقهی شیعه است. و ولایت فقیه موهبت امنیت ملت در اقتدار است.

وی با بیان اینکه دشمن باید محور وحدت و انسجام ملی باشد، تصریح کرد: ملت ایران با هر جناح و طیف سیاسی دشمن مشترکی دارد و این بیان شهیدانی چون سلیمانی و چمران است که برای اعتلای دل به جان خریدند. کشور و نظام اسلامی ملت ایران همچنان درگیر نبرد با جبهه باطل هستند، البته گزینه نظامی روی میز دشمن نیست، چرا که ایران با حمایت ملت به عنوان محور مقاومت، قوی و قدرت بازدارندگی بالایی دارد. و دشمن در صدد ایجاد شکاف و تفرقه بین ملت و نظام است، اما دشمن به مردم می فهماند که همچنان پشت این انقلاب هستند و با توسل به رسانه ها هرگونه توطئه حتی جنگ شناختی و ترکیبی را خنثی خواهند کرد. ابزاری که نمونه ای از حضور حماسی ملت در حوادث انقلاب از جمله راهپیمایی هاست.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه شهرستان ساوه همچنین گفت: برگزاری یادواره شهدا گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام به عنوان قهرمانان دوران شکوهمند جنگ تحمیلی است.

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی خواستار تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس و سیره شهدا برای نسل جوان شد و افزود: ترویج ارزش های به جا مانده از دوران دفاع مقدس موجب ارتقای بینش و بصیرت ملت می شود. به ویژه نسل جوان و انقلاب را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کنید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به عنوان افتخار شهرستان ساوه گفت: ملت ما در دامان انقلاب اسطوره های زیادی مانند چمران خلق کرده و به جهانیان عرضه کرده است و با وجود گذشت سال ها از شهادت این عزیزان. مردان بزرگ، تفکر و مکتب آنها هنوز جامعه زنده است و نمونه و درس زندگی بی نظیری برای همه است.

مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت شهید چمران و یادواره شهدای والامقام بخشداری نوبران با حضور پرشور مردم و مسئولین در مسجد جامع روستای چمران محله شهر گرک آباد نوبران ساوه برگزار شد. ناحیه. از دیگر برنامه های این مراسم، مداحی و پخش کلیپ با موضوع حراست مقدس بود.

دکتر چمران در 31 خرداد 1360 در جریان جنگ تحمیلی هنگام قیام در یکی از مناطق جنگی دهلاویه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روستای چمران زادگاه سردار شهید دکتر چمران یکی از مناطق شهر گرک آباد بخش نوبران شهر ساوه می باشد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)