سرویس چت تصویری برای کدام مشترکین فعال است؟

0
(0)



به گزارش ایسنا، تماس تصویری با تلفن همراه که در سال های اخیر به دلایل مختلف متوقف شده بود، مدتی است دوباره مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که مسئولان این حوزه از سال گذشته خبر جدیدی از راه اندازی مجدد آن اعلام کردند.

در همین راستا چندی پیش وزیر ارتباطات به ایسنا اعلام کرد که برای راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری تولیدکنندگان گوشی هستند. برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این ویژگی را در گوشی های موجود در ایران فعال کنند. این سرویس بر روی برخی از گوشی ها توسط یکی از اپراتورها به صورت آزمایشی ارائه شده است و آنها نیز در حال مشاوره با شرکت های سازنده گوشی هستند.

با گذشت زمان برخی بررسی ها نشان داد که این قابلیت پس از گذراندن دوره آموزشی برای برخی از مشترکین اپراتور همراه اول که دارای گوشی های هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری می تواند از آن استفاده کند. در همین راستا اخیرا برخی از مشترکان گوشی های سامسونگ برای راه اندازی این سرویس پیامک دریافت کرده اند.

در این پیام آمده است که سرویس تماس صوتی پلتفرم نسل چهارم (VoLTE) برای کاربران فعال شده است تا بدون استفاده از اینترنت، بهترین کیفیت صدا و سرویس تماس ویدیویی پلت فرم نسل چهارم (ViLTE) را تجربه کنند. تعرفه مکالمه صوتی مانند مکالمه معمولی است و تعرفه تماس تصویری 150 تومان در دقیقه است و کاربران برای استفاده از این دو سرویس باید پشتیبانی تلفن همراه را تایید کرده و تنظیمات را روی گوشی خود انجام دهند. همچنین تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره 9990 یا مراجعه به آدرس https://mci.ir/volte-vilte و غیرفعال کردن سرویس با *10*2432# قابل انجام است.

بر اساس اطلاعات سایت همراه اول، برای استفاده از سرویس تماس تصویری این اپراتور، دو طرف مکالمه باید تحت پوشش شبکه LTE باشد و سیم کارت هر دو مشترک، مشترک سیم کارت هر دو مشترک USIM باشد. . علاوه بر این، این سرویس باید برای هر دو طرف در تماس فعال باشد و تلفن همراه هر دو طرف در تماس باید از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری پلتفرم شبکه نسل چهارم (ViLTE) باید در تلفن های همراه طرفین پیاده سازی شود. برای استفاده از این سرویس، کاربران نیازی به نصب نرم افزار از تماس گیرنده و گیرنده ندارند و تماس صوتی هم برای مشترکین ثابت و هم برای مشترکین اعتباری قابل استفاده است.

لازم به ذکر است موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه پس از چند سال برای اولین بار توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد و پس از مدتی با مقاومت هایی این طرح متوقف شد.

در رابطه با فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه در بحث ایجاد امکان مکالمه تصویری همانطور که در دولت های گذشته مطرح شد، بحث فرهنگ سازی و توجه به موضوعات مهم فرهنگی اعلام و تاکید شد. آنها اطلاعات دقیقی در مورد نحوه برقراری تماس ویدیویی ندارند، آنها نگران هستند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی است که پیش از این برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در این زمینه تدابیر مختلفی در این زمینه اندیشیده و این حق را دارد که برای تماس با سیم کارت رایتل نوع تماس صوتی یا تصویری را انتخاب کند. آهسته. تدریجی

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)