در سفر به عربستان چه نکاتی باید رعایت شود؟

0
(0)

به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت که پیش از این برخی مقررات مربوط به سفر حجاج به این کشور را برای سفر حج به عربستان یادآوری کرده بود، حساسیت و سایر الزامات این کشور برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای زائران را یادآور شد.

با توجه به تذکر سازمان حج و زیارت به زائران:

«در فرهنگ مردم کشور میزبان (عربستان)، بلند کردن کفش به سمت کسی یکی از بدترین توهین‌ها محسوب می‌شود، بنابراین وقتی آن را به حرمین شریفین می‌پوشید، باید از کیف کفش استفاده کنید.

در حرمین شریفین همیشه مراقب جیب، کیف، پول و اشیای قیمتی خود باشید و از جمع آوری اقلامی مانند قبض، موبایل، کیف و غیره خودداری کنید. از زمین.

با توجه به حساسیت موجود در قبرستان بقیع از بحث و گفتگو با عوامل ارجاع خودداری کنید.

از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی از جمله شماره تلفن و آدرس خود در ایران و یا اطلاعات سایر هموطنان به اتباع خارجی خودداری کنید و در مورد سیاست ها و مقامات کشور میزبان (عربستان) اظهار نظر نکنید.

قبل از حرکت به سمت امامزاده ها، وسایل خود را جمع آوری کنید و اشیاء قیمتی و پول را به گاوصندوق تحویل دهید و با هماهنگی مدیر کاروان، اشیاء قیمتی و کالاهای خود را در مکانی امن قرار دهید و از حمل وسایل اضافی خودداری کنید.

نگهداری یا استفاده از ارزهای جعلی (اسناد خارجی) در عربستان به شدت مجازات می شود، بنابراین قبل از تبادل ارز در بازار یا صرافی، سریال را با تصویر آن ذخیره کنید و مراقب باشید.

استعمال دخانیات (سیگار و غیره) در برخی نقاط عربستان ممنوع است و این امر در حرم‌های مقدس، اطراف مساجد، وسایل نقلیه عمومی، ایستگاه‌های حمل‌ونقل و همه فرودگاه‌ها منجر به دستگیری افراد می‌شود.

مراقب باشید که پول و اشیای قیمتی را در مکان های شلوغ و شلوغ مانند مطاف، روضه النبی، بقیع، مراکز خرید و داخل اتوبوس نگهداری کنید و از آنها مراقبت کنید.

در صورت خرید سیم کارت عربی آن را عوض کنید یا فقط از نمایندگی های ایران کمک بگیرید.

در صورت وقوع حادثه ای مانند سرقت، مزاحمت، درگیری و … در اسرع وقت به مدیر کاروان یا عوامل هتل اطلاع دهید.»

در این زمینه بخوانید:

چند توصیه مهم برای ایرانیان در عربستان سعودی

بیانیه وزارت حج عربستان: انتشار مطبوعاتی و فیلمبرداری ممنوع است

ایران و عربستان سعودی پس از هفت سال روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند و هفته گذشته سفارت و کنسولگری ایران در عربستان نیز بازگشایی شد. تعطیلی سفارتخانه های ایران در عربستان سعودی طی هفت سال گذشته، ردیابی برخی از مشکلات زائران ایرانی را با چالش مواجه کرده است. این مقام وزارت امور خارجه ایران که برای بازگشایی این آژانس‌ها به عربستان سفر کرده بود، گفت: این بخش‌ها آماده حل و فصل و پیگیری مسائل حج ایران هستند و این موضوعات را در اولویت مذاکرات با عربستان دنبال خواهند کرد.

حدود 87 هزار و 550 زائر ایرانی در حج امسال شرکت کرده اند و به گفته مسئولان حج ایران، تاکنون برای حدود 77 هزار زائر ویزای حج صادر شده است و از وزارت امور خارجه خواسته شده است تا سریعتر صدور روادید و تسهیل شرایط سفر را پیگیری کند. به دیگر زائران

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)