نحوه اندازه گیری ایمنی مواد غذایی در کشور/نیاز به صدور گواهینامه زمین کشاورزی

0
(0)



مدیرکل آزمایشگاه های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به نحوه سنجش ایمنی مواد غذایی مصرفی در کشور، تاکید کرد: محصولات غذایی مورد تایید سازمان غذا و دارو از سلامت کافی برخوردار هستند. وضعیت.

دکتر مهدی انصاری دوگاه در گفت وگو با ایسنا وی با بیان اینکه غذا مهم ترین فرآورده بهداشتی مورد استفاده همه مردم است، گفت: به همین دلیل سلامت و ایمنی آن بسیار مهم است.

وی در عین حال با اشاره به مشکلات قاچاق و برخی تخلفات در حوزه مواد غذایی افزود: طبق استانداردهای بین المللی که در کشور از نظر ایمنی مواد غذایی رعایت می شود، مردم می توانند سالم بودن تمامی مواد غذایی و نوشیدنی های مورد تایید را تایید کنند. توسط سازمان غذا و دارو این کار انجام می شود، مطمئن باشید.

نحوه سنجش ایمنی مواد غذایی در کشور

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی با بیان نحوه سنجش سلامت و ایمنی مواد غذایی بیان کرد: روش های زیادی برای سنجش ایمنی مواد غذایی وجود دارد که ما در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم، در هر موردی استفاده می کنیم. علل مورد ما تهدیدی برای ایمنی مواد غذایی را بررسی می کنیم.

به روز رسانی مستمر استانداردهای غذایی در کشور

انصاری با تاکید بر اینکه استانداردهای غذایی ایران به طور مرتب مطابق با کشورهای جهان به روز می شود، افزود: این استانداردها هر روز در دنیا سخت تر می شود، بنابراین هیچ محصول جدیدی نمی تواند سلامت مواد غذایی را تهدید کند.

وی به ایسنا افزود: یکی از کارهایی که برای حفظ و ایمنی مواد غذایی در کشور انجام می شود نظارت بر مبادی ورودی این اقلام به کشور است و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. اما نمی توان از برخی تقلب ها، تخلفات و معضل قاچاق چشم پوشی کرد.

تجهیز محل تولید و مبادی ورودی غذا به دستگاه های تست پیشرفته

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: در تلاش هستیم تا محل تولید مواد غذایی و همچنین مبادی ورودی اقلام وارداتی را به دستگاه های مدرن برای آزمایش دقیق و سریع مجهز کنیم تا این امر انجام شود. در کمترین زمان ممکن و با بالاترین دقت.

نظارت بر مواد غذایی فقط برای کالاهای صادراتی نیست

انصاری تصریح کرد: برخی معتقدند نظارت بر فرآورده های غذایی فقط برای اقلام صادراتی انجام می شود در حالی که حفظ جان انسان ها و امنیت غذایی هیچ محدودیتی ندارد و نظارت بر تمامی محصولاتی که در کشور به فروش می رسد نیز انجام می شود.

نیاز به گواهی مواد اولیه و زمین کشاورزی

وی افزود: از دیگر اقداماتی که برای ایمنی مواد غذایی باید انجام شود این است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، محصولات خام کشاورزی و زمین های کشاورزی نیز باید گواهی شود تا دقت بیشتری در نظارت و پایش آنها حاصل شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: یکی از خطراتی که ایمنی مواد غذایی را تهدید می کند آلودگی فرآورده های ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است و این عنصر را رصد کنید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)