خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش بیمه درمانی + جزئیات

0
(0)



مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات توانبخشی و کاردرمانی تحت پوشش این سازمان بیمه ای را تشریح کرد.

محمد اسماعیل کاملی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص خدمات کاردرمانی و توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بر اساس اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، تفاهم نامه ای در آبان ماه 1398 بین بیمه سلامت ایران و بیمه سلامت منعقد شد. یک سازمان اجتماعی کشور در خصوص موضوع مزایای معلولان تحت پوشش یک سازمان اجتماعی کشور که دارای پوشش بیمه ای معتبر بیمه سلامت باشد منعقد می شود.

به گفته وی، بر اساس این تفاهم نامه 9 کد خدمات توانبخشی (شامل 4 کد در حوزه کاردرمانی) با مشارکت 70 درصدی در تعرفه دولتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: از 9 شهریور 1401 با تمدید این تفاهم نامه مشترک، تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبودند به 59 کد توانبخشی افزایش یافت. خدمات (شامل 6 کد در زمینه کاردرمانی) با 70 درصد پوشش بیمه ای، تعرفه خدمات با توجه به نوع مالکیت ارائه دهنده خدمات اعم از دولتی، عمومی، غیردولتی، خیریه و. خصوصی.

وی افزود: اکنون بیش از 730 هزار بیمه شده که قبلاً توسط سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی و در سامانه های این سازمان تگ شده اند با دریافت این خدمات در مراکز طرف قرارداد از مزایای پوشش بیمه ای آن برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای اجرای این برنامه تا 14 آذرماه سال جاری یک هزار و 773 میلیارد تومان برای کل هزینه های درمانی مددجویان بهزیستی پرداخت کرده است که بیش از 43.2 میلیارد تومان آن مربوط به خدمات توانبخشی است. سهم کاردرمانی حدود 18 میلیارد تومان است.

کاملی ادامه داد: از سوی دیگر، با مجوز شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی بستری شامل کاردرمانی بیماران ام اس، آسیب مغزی، ضایعه نخاعی و سکته مغزی در «بیمارستان رفیده» انجام شد. تهران به عنوان آزمایشی (آزمایشی) که با توجه به نتایج و تدوین دستورالعمل خرید استراتژیک خدمات، در مرحله بعد این سوال با درخواست بیمارستان های مشابه در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی سازمان بیمه سلامت پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج است، گفت: در این راستا پوشش خدمات توانبخشی بیماران خاص و صعب العلاج طبق استانداردهای اعلام شده از سوی این وزارتخانه انجام می شود. بهداشت و درمان تا سقط جنین 100 درصد تعرفه دولتی و 80 درصد تعرفه غیردولتی (از محل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج) در حال انجام است.

مدیرکل اداره خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران مهمترین این خدمات را برشمرد و گفت: خدمات این اداره کل شامل خدمات حرفه ای و گفتار درمانی و مداخلات روانشناختی برای بیماران اوتیستیک می باشد. کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی برای بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی و ام اس، بیماران دوشن و غیردوشن، بیماران پروانه ای؛ کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران مبتلا به سکته مغزی و SMA؛ کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی و شنوایی شناسی برای بیماران مبتلا به کم شنوایی شدید و عمیق و بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز. کاردرمانی و گفتار درمانی برای بیماران متابولیک؛ کاردرمانی انفرادی و گروهی برای بیماران روانی مزمن و کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی برای بیماران سرطانی.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)