بشنوید/ ۵ قطعه موسیقی در وصف حضرت زهرا (س)

0
(0)

به گزارش ایسنا، طی سالیان متمادی افرادی از جمله بنیامین بهادری، ناصر عبداللهی، علی لهراسبی، علیرضا افتخاری و حامد زمانی در خلق آثاری در وصف حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مشارکت داشته اند که در ادامه می توانید آن ها را بشنوید.

علیرضا افتخاری / زهرایی اطهر

تصنیف «زهرای اطهر» به آهنگسازی امیر بکان و خوانندگی علیرضا افتخاری به شعری از علی معلم تنظیم شده است. این تصنیف در مایه نوا تولید و با ارکستر بزرگ ایرانی ضبط شده است.

بنیامین بهادری/ گل یاس 2

قطعه «گل یاس ۲» یکی از قطعات آلبوم «۹۳» بنیامین بهادری است. این قطعه با آهنگ فرید احمدی و ملودی بنیامین و تنظیم نیما وارسته اجرا شده است.

این اثر در سال 1371 نزدیک به ایام فاطمیه منتشر شد. فرید احمدی در این قطعه موسیقی از دو بیت شعر به زبان عربی استفاده کرده است.

ناصر عبداللهی/ «فاطمه بنت نبی(س)»

ناصر عبداللهی در دومین آلبوم خود به نام «دوستت دارم» قطعه ای به نام «فاطمه بنت نبی(ع)» داشت که آهنگسازی و تنظیم شعری از علی معلم را بر عهده داشت.

علی لهراسبی/ مادرانه

«مادرانه» با صدای علی لهراسبی، ملودی فؤاد غفاری و تنظیم هومان نامداری تولید شد. علی لهراسبی این نمایش را در ایام فاطمیه در تالار وحدت تهران اجرا کرد.

لهراسبی درباره این قطعه گفت: در این سال ها همیشه دوست داشتم یک قطعه بسیار خاص برای حضرت فاطمه زهرا (س) بخوانم و بالاخره این اتفاق افتاد.

حامد زمانی/ «حضرت مهتاب»

«حضرت مهتاب» با صدای حامد زمانی، شعری از علیرضا کزوا و تنظیم رهبران امید است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)