رضایی: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید وارد جنگ با آمریکا شوند

0
(0)

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه، با اشاره به وضعیت جنگ غزه، اظهار کرد: دلیل طولانی شدن جنگ غزه اصرار اسرائیل و آمریکا برای پیروزی و پیروزی است. دستیابی به اهداف معینی و پیگیری افراطی این هدف می تواند منجر به گسترش جنگ به مناطق دیگر شود.

وی ادامه داد: جنگ غزه نه تنها نظامی بلکه اجتماعی است و نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن نیز وجود دارد و جامعه مدنی فلسطین نیز به جنگ اضافه می شود.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره نسل کشی اسرائیل در غزه، تصریح کرد: این جنگ در همه ابعاد از جمله نسل کشی و نژادپرستی افراطی جدید است و صهیونیست ها از هیچ جنایتی دریغ نکرده اند. در واقع، اسرائیل جنایاتی را که در تاریخ شرم آور خود در حال حاضر در غزه مرتکب شده است.

** دولت های عربی تحلیل درستی از آینده ندارند

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع دولت های عربی و اسلامی در این جنگ گفت: حکومت های اسلامی یک گام به جلو برداشتند اما به دلیل اینکه تحلیل درستی از آینده ندارند تردید کردند و متوقف شدند. از سوی دیگر، آنها به پیروزی نه حماس و نه پیروزی اسرائیل اهمیتی نمی دهند و همچنان تردید دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زیر سوال بردن شعارهای حقوق بشری غرب، تصریح کرد: این جنگ ماهیت سیاه آمریکا، اسرائیل و نظام مورد ادعای غرب را در زمینه حقوق بشر نشان داد و پرده ها را پس زد. در جنگ غزه یک فرماندهی مشترک بین ارتش آمریکا و اسرائیل ایجاد شد. در جنگ های بزرگ این اتفاق می افتد و این دو اتاق مشترکی را تشکیل داده اند و هر کدام هدف خود را دنبال می کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: اهداف اسرائیل عمدتاً مسئله فلسطین است، اما آمریکا علاوه بر کمک به اسرائیل برای پیروزی، به دنبال بازگرداندن عزت و هژمونی از دست رفته خود در غرب آسیا است. اگر آمریکا و اسرائیل به این جنگ پایان ندهند، حتی احتمال تبدیل این جنگ به یک بحران فرامنطقه ای وجود دارد.

** جنگ غزه برای آمریکا افتخار است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: محور جنگ آمریکا و اسرائیل است و اروپایی ها حمایت سیاسی می کنند. این آخرین فرصت آمریکا برای بازگرداندن قدرت خود در غرب آسیا است و برای آنها یک جنگ عزت است. .

** سخنان بایدن دروغ و ریا است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراف ضمنی بایدن به افراط گرایی اسرائیل در جنگ غزه، گفت: بایدن در اداره نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا اقتدار و مرکزیت لازم را ندارد و سخنان وی تیزبینی لازم را ندارد. در میدان نبرد و اگر فردا حرفش را عوض کند جای تعجب نخواهد بود.» علیرغم فرماندهی مشترک در جنگ غزه، این سخنان دروغ و ریا برای پوشاندن چهره انسانی آمریکاست که در این جنگ آسیب جدی دیده است.

** طرح دو دولتی راه به جایی نمی برد

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر هدف آمریکا و اسرائیل در خصوص آینده غزه و امکان تحقق پروژه دو کشوری در فلسطین، تاکید کرد: بیش از 20 سال است که برای شکل گیری و توسعه تلاش شده است. یک طرح دو دولتی است و در برخی از مراحل پیشرفت کرده است، اما علیرغم اتفاقات اخیر، این موضوع تمام شده و تمام شده تلقی می شود. اسرائیل و آمریکا از یک سو و جهان اسلام از سوی دیگر به دنبال پیروزی در این حادثه سرنوشت ساز هستند.

** مهاجرت اجباری فلسطینیان غیرممکن است

فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اسرائیل و آمریکا برای تخلیه اجباری فلسطینیان گفت: اسرائیل با کمک آمریکا به دنبال همکاری کشورهایی مانند امارات برای تخلیه 2 میلیون نفر از مردم غزه بود. و جمعیت 7 میلیونی فلسطینی ها را به 5 میلیون نفر تبدیل کند. اما او موفق نشد. این اتفاق نخواهد افتاد و کشورهای عربی تاکنون چنین طرحی را اتخاذ نکرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کرانه باختری گفت: وضعیت بی سابقه ای در کرانه باختری وجود دارد و تاکنون 250 نفر در این منطقه کشته شده اند و اسرائیل برای اولین بار به این منطقه حمله موشکی و هوایی کرد. منطقه تحت کنترل آن و کرانه باختری به میدان جنگ تبدیل شد.

** ایران به دوستان خود دستور نمی دهد

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای آمریکا و اسرائیل مبنی بر دخالت ایران در عملیات الاقصی، گفت: این دروغ است، راه و روابط ما با ملت ها استعماری نیست، بلکه این روش آمریکا و غرب است. ما به دوستانمان دستور نمی دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که «آمریکا ایران را متهم به کمک رسانی به محور مقاومت می کند»، تصریح کرد: در واقع متهم هستند که منطقه غرب آسیا را دهه ها به محل ناامنی، کشتار و نزاع تبدیل کرده اند.

** دلیل گسترش جنگ در یمن آمریکا و اسرائیل است

این عضو شورا در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد انصارالله یمن در حمله به کشتی‌های اسرائیلی و اینکه آیا این اقدامات خودبه‌خود انجام داده‌اند یا دستور دریافت کرده‌اند، گفت: در این زمینه مقصر آمریکایی‌ها هستند زیرا آمریکا عامل این حمله است. ناآرامی و محاصره یمن و مزاحم این کشور است. دلیل گسترش جنگ در یمن رفتار آمریکا و اسرائیل است. انصارالله یمن برای حفاظت از برادران و خواهران خود در فلسطین وارد این جنگ شدند.

آمریکا نمی تواند در دو جبهه بجنگد

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا می تواند امنیت را در منطقه برقرار کند، گفت: بدترین و سخت ترین وضعیت برای یک ارتش ایجاد دو جبهه جنگ است و آمریکا اکنون یک جبهه در فرماندهی مشترک غزه و توانایی دارد. برای ایجاد بر روی یک محور جدید.

فرمانده سپاه یمن در پاسخ به سوالی درباره احتمال درگیری آمریکا با انصارالله یمن گفت: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید وارد جنگ با آمریکا شوند، اما این حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن پاسخ دهد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)