جشنواره تئاتر فجر بالاخره نکوداشت‌های خود را اعلام کرد

0
(0)

به گزارش ایسنا، تجلیل از اسماعیل حلاج و آتش تقی پور در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و فعالان هنری از جمله آداب و رسوم خوبی است که در جشنواره های مختلف برگزار می شود، هرچند گاهی اما و اگرهایی در این زمینه وجود دارد.

معمولاً مرسوم است که برگزارکنندگان جشنواره قبل از شروع مراسم، مثلاً در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام می کنند که از چه کسانی تقدیر می شود. گاهی این اعلامیه در اواسط جشنواره اتفاق می افتد، اما به هر حال تلاش می شود این اعلام در زمانی اتفاق بیفتد که رسانه ها بتوانند مطالبی را برای تجلیل از آن هنرمندان خاص ارائه کنند (مثلا گفتگوی مفصل در قالب تاریخ شفاهی). یا یادداشت برداری از هنرمندان دیگر برای اهدای جوایز به هنرمند) و…) تهیه شود تا علت عدم برگزاری آزمون مشخص شود. اما در آخرین دوره جشنواره تئاتر فجر این مشکل کمتر مورد توجه قرار گرفت و با وجود اینکه تنها دو روز تا پایان جشنواره باقی مانده، هنرمندانی که از آنها تجلیل خواهد شد، معرفی شدند.

در معرفی این چهره های هنری آمده است: اسماعیل حلاج، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، متولد آذر 1315 و خالق آثاری چون «پاتوق، پنداز»، «حالت چطوری مش رحیم؟»، «گلدونه» خانم، «باجه» «جمعه کاشی»، «قمر» در عقرب، «بابلیان»، «عبید زاکانی»، «شباط»، «خرخردن خالو»، «حمد آقا برسکو» و…

او همچنین آثار متعددی در زمینه های مختلف هنری از جمله نقاشی، عکاسی، شعر و بازیگری از خود به جای گذاشته است.

آتش تقی پور بازیگر و کارگردان تئاتر متولد فروردین 1324 است که از سال 46 فعالیت خود را در عرصه بازیگری تئاتر آغاز کرد و در بیش از 40 فیلم و بیش از 100 تئاتر، سریال و تله فیلم از جمله فعالیت های این تئاتر پیشکسوت است. هنرمند..

از جمله اجراهایی که وی در آن حضور داشت می توان آثاری چون «عمو وانیا»، «ازدواج آقای می سی سی پی»، «مکبث»، «گفتگوی شبانه»، «فراری»، «مدال شجاعت درجه یک»، «معمای مهیار معمار». و … اشاره کرد.

اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پنجشنبه 12 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)