سهرابیان: آخوند ایران را ترک نمی کند/ با هیچ ورزشکاری تبعیض قائل نمی شویم

0
(0)


رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: نازنین ملایی ایران را ترک نمی کند و پس از کسب سهمیه المپیک می تواند در انتخابی نهایی برای حضور در المپیک پاریس شرکت کند.

به گزارش ایسنا، نشست خبری علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در محل آن فدراسیون برگزار شد. سهرابیان در ابتدای این نشست گفت: می توانیم و باید سهمیه المپیک داشته باشیم. امیدوارم حداقل سه نفر سهمیه بگیرند. البته کشورهای دیگر در پیست استاندارد تمرین می کنند و بچه ها باید تلاش زیادی کنند.

برای انتخاب مربی خارجی عجله ای نداریم

وی در خصوص بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی اباحی آرام گفت: در اباحی آرام بچه ها در چند نقطه ایران تمرین می کنند. طبق تجربه قبلی، بچه ها با مربیان خود بدون مرز و دور از هم تمرین می کنند. در خصوص انتخاب مربی خارجی، مکاتبات ما دیروز تمام نشد. ما با روسیه صحبت می کنیم. امیدوارم نتیجه درستی بگیریم. ما عجله نداریم چون می خواهیم به نتیجه خوبی برسیم. روسیه در قایقرانی حرف های زیادی برای گفتن دارد. ما با کشورهای دیگر به تفاهم نرسیدیم زیرا مربیان خوب با کشورهای دیگر به امید مدال تمرین می کنند. در حال حاضر روسیه بهترین گزینه برای ماست.

ما می خواستیم آخوند آزادانه اهدافش را دنبال کند

سهرابیان تفاوت های نازنین ملایی سرمربی روئینگ و افشین فرزام را بیان کرد: در یک خانه ممکن است پدر و دختر با هم اختلاف داشته باشند. همانطور که اشک است، لبخند نیز وجود دارد. دستاوردهای نازنین ملا در زمان افشین فرزام هنوز وجود دارد، اما اختلاف نظرها نیز وجود دارد. نازنین ملایی امتیازهای ارزشمندی برای ایران به ثمر رساند و افشین فرزام در کنار او بود. خوب است که او احساس می کند برای رسیدن به اهدافش باید از مربیان دیگری استفاده کند و آزادانه این موضوع را مطرح کرد. ملایی طرز فکر خود را ارائه کرد و بدون تردید جلو رفت. او در اردوی یونان با مربی منتخب فدراسیون جهانی تمرین کرد و از او خواستیم آزادانه اهدافش را دنبال کند.

آخرین شانس مالایی برای حضور در المپیک

وی در پاسخ به این سوال که مالایی ها چگونه می توانند به المپیک راه پیدا کنند؟ وی تصریح کرد: 6 فروردین زمان جدیدی است که باید مسابقات انتخابی المپیک برگزار شود و برنامه محدود اجازه نمی دهد کاری خارج از مقررات انجام دهیم. دو مرحله مقدماتی داشتیم و خانم ملایی هم حاضر نشد و به مسابقات ژاپن اعزام نخواهد شد. طبق آیین نامه پس از بازگشت از کسب سهمیه المپیک همه افراد می توانند در انتخابی نهایی شرکت کنند تا بهترین ها راهی المپیک شوند. نازنین ملایی پس از کسب سهمیه المپیک می تواند در مرحله نهایی انتخابی برای حضور در المپیک شرکت کند. نظر ما این است که بهترین نفر به المپیک می رود و این شانس را به همه می دهیم. این اتفاق در مورد سپهر ساعتچی در کایاک سواری نیز رخ می دهد و در صورت کسب سهمیه المپیک به او فرصت حضور در انتخابی نهایی تیم ملی را می دهیم.

ملا ایران را ترک نخواهد کرد

سهرابیان در پاسخ به این سوال که آخوند از ایران می رود؟ گفت: نباید از ایران می رفت. تحصیلات خود را در یونان ادامه می دهد. فاطمه مجلل اگر سهمیه بگیرد باید با او مسابقه دهد تا بهترین آنها به المپیک پاریس برود.

من نمی گذارم پاراکانو از فدراسیون جدا شود

وی در خصوص درخواست جدایی پاراکانو از فدراسیون قایقرانی گفت: از پارالمپیک هیچ انتظاری ندارم. تا زمانی که هستم، افراد معلول را از افراد دیگر جدا نمی‌کنم. من هیچ نقصی در آنها نمی بینم. تا زمانی که هستم نمی گذارم از ما جدا شوند. هیچکس حق ندارد این ورزشکاران را معلول خطاب کند.

ابهام در تضییع حقوق ورزشکارانی که سهمیه می گیرند

وی در پاسخ به این سوال که با گذاشتن قانون نهایی انتخاب بی انصافی در حق کسانی است که سهمیه گرفتند و مجبور شدند دوباره به رقابت داخلی با کسانی که به مسابقات نرفتند تا به المپیک بروند؟ وی تاکید کرد: وقتی قانون این است که سهمیه به قایق داده شود نه به فرد، باید به همه فرصت دهیم. ما زمان بندی را با ورزشکار و مربی هماهنگ می کنیم تا بهترین زمان انتخابی را تعیین کنیم. در المپیک توکیو علی آقامیرزایی که سهمیه کسب کرد، سهمیه قایق را گرفت و انتخابی کردیم و او انتخاب شد. ما به دنبال بهترین نفر برای رفتن به المپیک هستیم و به کسی ظلم نمی شود و همه دنیا بهترین نفر خود را می فرستند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)