جزئیات ارجاع بیماران به مراکز درمانی پس از گزارش خود دیابت و فشار خون

0
(0)



رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت جزئیات ارجاع بیماران به مراکز درمانی پس از خودگزارش دیابت و فشار خون را تشریح کرد.

دکتر سیدرضا مظهری در گفت وگو با ایسنا. وی درباره اقدامات مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در اجرای «کمپین ملی غربالگری فشار خون و دیابت» گفت: این کمپین با هدف غربالگری دیابت و خون بالا انجام می شود. فشار افراد بالای 18 سال البته چنین مطالعاتی بی سابقه بوده و اطلاعات افراد با مراجعه به این مطالعات تکمیل می شود.

وی تاکید کرد: بخشی از اطلاعات به صورت خوداظهاری ثبت می شود و بخشی دیگر از نوع معاینه است که در مراکز درمانی انجام می شود. در واقع روند کار به این صورت است که وزارت بهداشت از طریق 2 اپراتور اصلی تلفن همراه پیامکی با لینک نظرسنجی برای شهروندان ارسال می کند تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

مزاری گفت: سپس اگر شهروند با پاسخ به سوالات خودارزیابی پرخطر تشخیص داده شود، باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند تا از وضعیت سلامتی وی به 26 سوال پاسخ دهیم.

در این زمینه بخوانید:

برای غربالگری رایگان فشار خون و دیابت در مراکز بهداشتی روزه بگیرید

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که دریافت می شود بر اساس سیستم ها است و اگر شهروندی با همین اطلاعات در زمینه دیابت و فشار خون فرد پرخطر شناخته شود باید به سطح بالاتری معرفی شود. .

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: حتی اگر بیمار پرخطر تلقی نشود بسته های آموزشی برای جلوگیری از بروز مشکلات ثانویه در اختیار آنها قرار می دهیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)