عقب ماندگی مازندران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

0
(0)



به گزارش ایسنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه 13 آذرماه در جلسه شورای مسکن مازندران گفت: بر اساس آمار بهزیستی استان از حدود 6700 نفر تحت پوشش بدون مسکن حدود 4700 نفر و 8000 نفر از امداد استانی ثبت نام کردند. در طرح ملی جابجایی مسکن

وی با اشاره به اینکه تامین زمین دولتی باید در اولویت تامین مسکن دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد افزود: از اراضی در اختیار بهزیستی مازندران در قالب بهره وری در ساخت مسکن های کمکی تحت بهره برداری قرار می گیرد. “طرح نهضت ملی مسکن” و مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی پور تصریح کرد: با وجود اینکه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما همچنان مسئولان اجرایی در این خصوص جدی نیستند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده اکثر مشمولان نهضت ملی مسکن مازندران قادر به پرداخت درآمد اولیه نیستند گفت: باید راهکارهای حمایتی مختلف برای کمک به این قشر محروم جامعه ارائه شود.

وی تفکر بسیجی را تنها راه برون رفت از مشکلات دانست و افزود: مدیرانی که با تفکر بسیجی کار می کنند قطعا در انجام ماموریت های خود بسیار جلوتر از دیگران هستند و رضایت مردم را در کارنامه خود دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سبک، اقدام و عمل بسیجی باید در بین مسئولان اجرایی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مسکن سازی در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم برای مشمولان دو نهاد حامی کمیته امداد و بهزیستی مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید نسبت به اجرای تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران در استان ها تهیه شده و استانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

حسینی پور تصریح کرد: راه و شهرسازی مازندران باید همواره آخرین اقدام را در داشبورد طرح ملی ترافیک مسکن استان داشته باشد، همچنین مکاتباتی را برای تعدیل فرآیند شارژ افراد بی نیاز از تسهیلات بانکی در بخش خودمالکی انجام دهد. .

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه شهرداران مازندران باید در طرح نهضت ملی مسکن صدور پروانه ساختمانی را در اولویت قرار دهند، گفت: ساخت شهرک های طرح نهضت ملی مسکن مازندران در پنج نقطه استان باید از حمایت شهرداران برخوردار شود.

استاندار مازندران صدور مجوز برای ساخت سه شهر مسکونی در شهرهای گلوگا، گوهر باران ساری و کرفون جویبار را برشمرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر افتتاح 18 هزار واحد مسکونی در دهه فجر. امسال ساخت بلوک های مسکونی و در این سه شهر آغاز می شود.

وی از اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری مازندران خواست تا پیمانکارانی را انتخاب کنند که تعهد و توان اجرایی آنها به اثبات رسیده باشد.

حسینی پور با تاکید بر اینکه در انتخاب سازندگان نهضت ملی مسکن مازندران باید نظارت ها مضاعف شود، اظهار داشت: بازدیدهای نامحسوس از پیمانکاران مازندران در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های تحقق تعهد برای ایجاد 155 هزار واحد مسکونی در استان تختار، تغییر کاربری برای ساخت نهضت مسکن ملی با بخش خصوصی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)