تغییرات لایحه بودجه 1403 / اجتناب از کسری های پنهان اعلام شد

0
(0)



به گزارش ایسنا، داود منظور در گفت و گوی تلویزیونی در رابطه با رد لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار کرد: مهمترین دغدغه نمایندگان تناسب حقوق بازنشستگان بود اما تاکید کردیم هزینه ها و انواع پرداخت ها، از جمله به مستمری بگیران، هزینه های جاری، هزینه های مالی و غیره. مربوط به قسمت دوم لایحه است. اساسا بر اساس مصوبه مجلس، بودجه امسال در دو قسمت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مشکل نمایندگان مردم در قسمت دوم است، گفت: هزینه ها و بیان کرد: در همان جلسه اعلام کردیم که آمادگی داریم منبع لازم را برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین کنیم. اصرار نمایندگان مردم بود که این موضوع به صراحت در لایحه ذکر شود و به همین دلیل این موضوع در لایحه دیده شد.

منظور با بیان اینکه چند تغییر کوتاه دیگر در لایحه اصلاحی انجام شد، گفت: به عنوان مثال یکی از انتظارات نمایندگان این بود که اگرچه در این قسمت هزینه ای را شاهد نبودیم، اما مفروضات مربوط به هزینه کرد بودجه بود که همان مبانی تنظیم بخش دوم، در این ارتباط به جداول شامل عناوینی مانند میانگین رشد دستمزد کارکنان و مستمری بگیران، سایر هزینه های جاری، حقوق خانواده، حقوق فرزندان، هزینه های مالی اوراق قرضه منتشر شده در سال های گذشته، ردیف درآمدی هزینه ها، مراجعه کنید. اعتبارات تملک ملک در استان ها و غیره. به حساب اضافه می شوند.

البته به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مردم انتظارات دیگری داشتند; از جمله اینکه سیاست ارزی دولت و عدم تعادل انرژی باید در بودجه اعلام شود، اما در مذاکراتی که با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق داشتیم، تاکید کردیم که این موضوعات فرابودجه ای است و باید انجام شود. در زمان دیگری خارج از بودجه رسیدگی می شود.

وی افزود: تلاش کرده ایم سیاست های کلی برنامه هفتم را در لایحه اولیه بودجه و لایحه ای که دیروز نهایی شد، لحاظ کنیم. البته با توجه به اینکه برنامه هنوز نهایی نشده است، سعی کرده ایم موارد را لحاظ کنیم. برنامه هفتم برخی از وظایف از جمله تامین مالی، رشد و حمایت از اشتغال و تولید، اصلاح ساختار بودجه، مسائل مربوط به مدیریت آب و کشاورزی، مسائل مربوط به برق و انرژی، نفت و گاز، صنعت و معدن، آموزش و پرورش و فرهنگ را در بر می گیرد. مسائل سیستمی این است که این عناصر در حساب قابل مشاهده هستند.

همچنین به گفته این مقام مسئول، لایحه بودجه دارای احکام بودجه ای لازم برای اجرای سیاست های کلی برنامه هفتم در سال اول برنامه است.

منظور در پایان گفت: همچنین در تدوین قسمت اول این لایحه سعی شد تراز عملیاتی، افزایش سهم درآمد پایدار دولت، پرهیز از کسری بودجه پنهان و برآورد منابع با دقت بسیار زیاد انجام شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)