بیش از 5 میلیون و 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری هستند

0
(0)



به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بررسی دستاوردهای فضایی و ارتباطی از جمله فیبر نوری گفت: پروژه فیبر نوری از معدود پروژه هایی است که برای آن داشبورد طراحی کرده ایم که مردم می توانند برای مشاهده آن به آن مراجعه کنند. میزان پوشش

وی افزود: تاکنون 5 میلیون و 460 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند. اما ممکن بود 6 میلیون را رد کنیم. حفاری در بسیاری از شهرها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به 8 میلیون خانوار برسیم. کار سختی است زیرا ما باید 10 سال کار را در سه سال انجام دهیم. با روحیه ای که دیده می شود می توانیم تا پایان دولت 20 میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

زارع پور گفت: در گام اول فیبر نزدیک منازل را برش می دهیم و در سایت ira fttx.ir سبز می شود و اپراتور ظرف یک ماه خدمات ارائه می دهد و مردم استفاده می کنند. اگر نقطه ای در محل مورد نظر سبز شود، فیبر گذاشته می شود و در نهایت مردم به سرعت چند صد مگابیت دسترسی خواهند داشت.

وزیر ارتباطات با اشاره به رکورد ترافیک شبکه در بازی ایران و ژاپن گفت: همزمان با بازی ایران و ژاپن، ترافیک داخلی رکورد جدیدی را ثبت کرد و از 7 ترابیت بر ثانیه گذشت. در ابتدای دولت این عدد 2.5 ترابیت بر ثانیه بود که در حال حاضر سه برابر شده و یک اتفاق بزرگ است.

وی درباره دولت هوشمند گفت: چهار مرحله در این حوزه وجود دارد که در مرحله اتصال همه سازمان ها به هم متصل شد. مشکل دیگر ارائه 100 خدمت است که تقریباً 65 درصد آن به صورت الکترونیکی ارائه می شود. کار دیگر استعلام آنلاین است، ما در این زمینه کمی عقب هستیم و دلیل این امر هم تعداد زیاد استعلام است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: 10 تا 12 درصد از کل خدمات هوشمند شده و برخی از دستگاه ها بالاتر از حد تعیین شده در قانون کار کرده اند. به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش 91 مورد از خدمات خود را ارائه کرده است که نیمی از آن خدمات هوشمند است. علاوه بر این، سازمان های دیگری مانند وزارت نیرو، دادگستری، سلامت، ورزش و ارتباطات دستگاه هایی هستند که به صورت هوشمند فعالیت و خدمات ارائه می کنند. این در حالی است که وزارت جهاد به کار بیشتری نیاز دارد زیرا 8 درصد خدمات آن به صورت هوشمند ارائه می شود و به این ترتیب وزارت میراث 13 درصد خدمات خود را ارائه می دهد و وزارت نفت و فرهنگ نیز 16 درصد خدمات خود را به صورت هوشمند ارائه می کند. .

زارع پور که در گفت و گوی تلویزیونی صحبت می کرد، درباره دستاوردهای فضایی نیز توضیح داد: اقدامات مرتبط در دو سال اخیر سرعت گرفته است. همچنین تا پایان سال ماهواره هایی در نوبت پرتاب و یک ماهواره دیگر در نوبت پرتاب داریم و البته در این زمینه با کشورهای دیگر نیز همکاری داریم.

وی افزود: در حوزه ایستگاه های زمینی هم اکنون دو ایستگاه زمینی داریم و تا پایان سال آینده دو ایستگاه دیگر اضافه می شود تا بتوانیم از ماهواره هایی که در فضا داریم استفاده بیشتری کنیم.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)