بیانیه کمیته داوران جایزه پژوهش برتر نظام ارتباطات و اطلاع‌رسانی دولت در جشنواره پژوهش فرهنگی

0
(0)

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

حمد و سپاس خداوند متعال را که گرد هم جمع شده ایم تا زحمات علمای نظام مدیریت فرهنگی و رسانه ای ایران اسلامی را ارج نهیم. با توجه به اهمیت و تلاش دولت سیزدهم مردم در راستای آسیب شناسی و ارتقای سامانه ارتباطی و اطلاعاتی تبیینی دولت و تهیه الگوی مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی و عملی توسط محققان و کارشناسان. در کشور برای اولین بار جایزه بهترین پژوهش در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی نظام دولت به مجموعه جوایز جشنواره بین المللی مطالعات فرهنگی افزوده شد و این نشان دهنده تحول در این فرآیند و نگرش نسبت به جایگاه اطلاع رسانی و ارتباط بین دولت و مردم و جامعه در این برهه زمانی که نهادهای دولتی و دغدغه های پژوهشی را به همراه خواهد داشت.

از این رو هیئت داوران جایزه سیستم ارتباطی قوه مجریه و سامانه اطلاعاتی، از میان آثار ارائه شده در شانزدهمین جشنواره بین المللی مطالعات فرهنگی، 29 اثر شایسته هیئت داوران در بازه زمانی شهریور 1397 تا شهریور 1402 در قالب ارائه شده است. کتب، پایان نامه دکتری، نامه پایانی کارشناسی ارشد، گزارش سیاستگذاری و مقاله مکتوب در نظر گرفته شد، اما هیچ یک از آثار دریافتی مناسب نظام ساختاری، سیاسی، فرآیندی و اجرایی در حوزه اطلاع رسانی و اطلاعیه توجیهی دولت و دولت نبود. به عنوان اثر برگزیده حداقل نمره را کسب کرد. به این بخش مراجعه نکنید.

بدیهی است طراحی این گونه جوایز مبنایی مؤثر برای گستره کمی و کیفی آثار برجسته جشنواره های بعدی خواهد بود و موجب نگرانی جدی پژوهشگران این حوزه خواهد شد، لذا امیدواریم با برنامه ریزی و تشکیل یک دبیرخانه مشترک ارتقای سیستم ارتباطات و اطلاع رسانی دولت توسط پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیرخانه هیات اطلاع رسانی دولت، گام های مهمی در بدنه دانشگاهی و پژوهشی در حوزه های ارتباطات برداشته شود. ، رسانه، روابط عمومی، تبلیغات در سال های آینده.

به هر حال، از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدازله) به مؤثرتر شدن فعالیت های رسانه ای دولت توصیه کردند، این امر منوط به حضور گسترده پژوهشگران و نظرات صاحب نظران این حوزه است و این که چنین جوایزی زمینه را برای پژوهشگران باز کند. وارد این عرصه شده و گامی موثر در راه نظام اطلاعات و ارتباطات دولت باشد.

دکتر سید رضا نقیب السادات، دکتر عباس اسدی، دکتر قاسم زائری، احسان صالحی، دکتر حمید ضیایی پرور، دکتر حسین بصیریان جهرمی، سید جواد جعفری‌زوز، دکتر میتم مهدیار و دکتر میتبی صمذی



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)