بندپی: مردم در تامین دارو با مشکلات جدی مواجه هستند

0
(0)



یکی از اعضای کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی تاکید کرد: در شأن نظام ما نیست که بیماران در تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان از عملکرد دستگاه های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت فرآورده های دارویی در بازار کشور: اتفاقاتی که این روزها در جامعه می گذرد اتفاق می افتد که مردم نسبت به کمبود دارو به خصوص برای بیماران خاص اعتراض می کنند. در حوزه انتخابیه مردم از تامین دارو به شدت گلایه دارند، عدم همکاری نهادی و کوتاهی وزارت بهداشت، اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی باعث شده مردم برای تهیه دارو با مشکلات زیادی مواجه شوند. داروهای مورد نیاز آنها . . برای مردم مهم نیست که دارو تولید داخل باشد یا وارداتی، اما وقتی بیمار از داروخانه ای به داروخانه دیگر می رود، تهیه دارو برایش مهم است.

وی ادامه داد: مطالبات داروخانه ها از حد خود فراتر رفته و سازمان های بیمه گر همکاری نمی کنند. باید با دستور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور با فوریت موضوع دنبال شود. عرضه دارو و رفع دغدغه های تولیدکنندگان دارو باید با جدیت پیگیری شود. این در شأن نظام ما نیست که مردم در تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)