واکنش روس ها به شرایط حضور در المپیک: باید با تانک به پاریس برویم!

0
(0)


اعلام حضور احتمالی ورزشکاران روسیه در بازی های المپیک واکنش های گسترده ای را در محافل ورزشی این کشور به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آل اسپورت گزارش داد که کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران روسیه اجازه می دهد تا با شرایطی که اعضای «تیم پناهندگان» در المپیک 2024 حضور دارند در این رقابت ها شرکت کنند.

بر این اساس، روس ها به عنوان ورزشکاران بی طرف – با پرچم IOC و با نام “ورزشکاران بی طرف” در المپیک شرکت خواهند کرد. همچنین ورزشکاران باید به صورت حضوری و فقط در مسابقات انفرادی حضور یابند.

واکنش ها به شرایط حضور روسیه در المپیک

اولگ ماتیسین، وزیر ورزش روسیه

ابتدا باید ارزیابی قانونی از این پیشنهادات ارائه شود که تا چه اندازه با منشور المپیک مطابقت دارند. شرکای خارجی می خواهند ورزش ملی ما را نابود کنند. این غیر قابل قبول است. فکر نمی کنم هیچ فدراسیونی با آنها موافق باشد.

میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه

من نظری در این مورد ندارم، جز اینکه کسانی که این پیشنهاد را می دهند باید به مکانی که همه می شناسند فرستاده شوند. اگر می خواهند ما را در المپیک به عنوان تیم پناهنده ببینند، باید با تانک به پاریس برویم. گزینه دیگری وجود ندارد.

تاتیانا تاراسووا، مربی اسکیت

من با اولگ ماتیسین موافقم که این سیاست ورزش را نابود می کند. ما پناهنده نیستیم، این یک تحقیر است! ما چه نوع پناهنده ای هستیم؟ از کجا فرار کردیم و کجا؟

سوتلانا جورووا، عضو دومای دولتی و قهرمان المپیک از سال 2006

فکر می کنم باید منتظر تصمیم رسمی کمیته بین المللی المپیک در این مورد باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، بعید است که ورزشکاران ما به چنین حقارتی برسند. روسیه بزرگ چگونه می تواند با این امر موافقت کند؟

دیمیتری واسیلیف، قهرمان دو دوره المپیک در بیاتلون

این یک تحقیر است. توماس باخ یک بار با پیشنهاد حذف همه ورزشکاران روسی از مسابقات بین المللی آتش را شکست، اما متوجه شد که قوانین را زیر پا گذاشته است. او سعی می کند شرایط را درست کند اما موفق نمی شود. تحت هیچ شرایطی نباید با این شرایط موافقت کنید.

*** تصمیم نهایی به زودی اعلام خواهد شد

کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد که تصمیم برای اجازه دادن به روس ها و بلاروس ها برای رقابت با پرچم بی طرف مورد حمایت اکثریت قاطع شرکت کنندگان در جنبش المپیک است. بر همین اساس هفته گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از رئیس کمیته بین المللی المپیک در کاخ الیزه استقبال کرد. دو طرف در مورد بازی های المپیک آتی پاریس و همچنین موضوع پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی گفتگو کردند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)