ایراد موجود در نحوۀ نصب سردیس کمال اسماعیل تصحیح شد

0
(0)


پنج شنبه 16 دی ماه سال جاری و همزمان با روز بزرگداشت کمال اسماعیل بن محمد بن عبدالرزاق اصفهانی، گفت وگوی ایسنا با «استاد ایرج محمدی» با عنوان «نیمی از پیکر کمال اسماعیل؛ 16 دی ماه» بود. Severed Head Smile’ پست شده است. استاد محمدی خالق سردیس کمال اسماعیل است که در پارک کمال اصفهان قرار دارد. وی در این گفتگو سخنان خود را با درخواستی آغاز کرد و گفت: اولاً من یک درخواست دارم و آن این است که وقتی نیم بدنه کمال اسماعیل را ساختم، خودم آن را در پارک کمال نصب کردم، اما چند سال پیش شهرداری آن را مرمت کرد، اما نصب آن درست نیست و انگار پشت در حال سقوط است! لطفا این موضوع را به شهرداری برسانید، شاید حرف شما را بهتر از حرف من بگیرند.»

سید علی مراک نژاد مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان وی با اطلاع از این مشکل قول پیگیری داد. وی تا اینکه ساعاتی پیش در ارتباط با خبرنگار ایسنا از نصب مجدد سردیس کمال اسماعیل توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و رفع مشکلی که استاد ایرج محمدی عنوان کرده بودند، خبر داد.

لازم به ذکر است آخرین شاعر بزرگ ایران در آغاز حمله مغول کمال اسماعیل بن محمد بن عبدالرزاق اصفهانی بود که در محاصره هجوم و کشتار آنان کشته شد و در واقع به شهادت رسید. مجسمه نیم تنه این شاعر که در پارک کمال اسماعیل قرار دارد، اثر ایرج محمدی از پیشکسوتان مجسمه سازی است.

استاد ایرج محمدی در خبری که در ایسنا منتشر شد، با عنوان «نیمی از کمال اسماعیل; لبخند با سر بریده» وی ضمن بیان درخواست برای رفع اشکال در روش نصب سردیس کمال اسماعیل، به یکی از خاطرات خود در رابطه با این سردیس نیز اشاره کرد و گفت: روزی با آقای مرتضی نعمت الهی (ایشان) بودیم. یکی از مجسمه سازان بزرگ کشورمان است) و در عین حال بسیاری از گردشگران فرانسوی دور نیم تنه کمال اسماعیل جمع شدند.آقای نعمت الهی به زبان فرانسه مسلط بود و از ایشان خواستم در مورد مجسمه نیم تنه کمال اسماعیل با این گردشگران صحبت کند. و نظر آنها را جویا شویم.گردشگران از پیدا کردن سازنده این مجسمه بسیار خوشحال شدند و در پاسخ به سوال ما گفتند که ما در فرانسه تابلویی به نام “لبخند ژوکوند” داریم و در همه جای دنیا معروف است. این مجسمه مانند این تصویر است و لبخندی تمسخر آمیز دارد.” با تعجب پرسیدم لبخند روی این مجسمه کجاست؟! بعد از من خواستند از زاویه ای دیگر به نیم تنه کمال اسماعیل نگاه کنم و من خیلی تعجب کردم و دیدم حق با آنهاست.

وی ادامه داد: سپس از آقای نعمت الهی خواستم که مجدداً از ایشان بپرسد که چه چیزهای دیگری در نیم تنه کمال اسماعیل می بینند و گفتند: «آنچه می بینیم این است که سر این مرد را بریده و در سینی گذاشته اند. ” . تعجب کردم که اینقدر تفسیر مفصلی داشتند و فکر کردم حتما درباره زندگی کمال اسماعیل چیزی خوانده یا شنیده اند، اما اینطور نبود چون آقای نعمت الهی همین سوال را از آنها پرسید و گردشگران از ما خواستند بنشینیم. پایین و چشم ببند باید عمامه یا دستار نیم قد کمال اسماعیل را بگذاریم. البته این را هم بگویم که سعی کردم سجاف این نیم تنه را به گونه ای پایین بیاورم که شل نباشد و انگار باد آن را وزیده است.

مشکل در روش نصب سردیس کمال اسماعیل رفع شد

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)