افزایش 42 برابری ورود اشخاص حقوقی به نظام مالیاتی

0
(0)



به گزارش ایسنا، محمدهادی سبحانیان – رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه خط مقدم گفت: دولت قصد ندارد با افزایش نرخ مالیات، درآمد مالیاتی را افزایش دهد. افزایش درآمد مالیاتی با تمرکز بر غلات درشت و فرارهای مالیاتی محقق خواهد شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از 50 درصد اعتبارات بودجه از محل درآمد مالیاتی است و سهم درآمد نفتی در بودجه به زیر 30 درصد رسیده است.

سبحانیان تاکید کرد: مالیات حدود 50 درصد بنگاه ها صفر است و میانگین مالیات برخی از صنایع دستی و مشاغل دیگر به شرح زیر است: دفاتر اسناد حدود 14.5 میلیون، رستوران ها 9 میلیون، طلا و جواهر 9.9 میلیون، هنرمندان. 6 میلیون، لوازم خانگی 6 میلیون است که نشان می دهد فشاری بر مالیات دهندگان و صنوف خرد و روی آوردن به مالیات عادلانه استانی وجود ندارد.

وی در خصوص افزایش درآمد مالیاتی در بودجه گفت: درصد درآمد مالیاتی به ویژه در بخش تولیدی نه تنها افزایشی نداشته بلکه در دو سال اخیر 7 واحد درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان «امور مالیاتی» تاکید کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف اقشار آسیب پذیر جامعه می شود. عمدتاً مالیات بر ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ می شود و کالاهای اساسی مربوط به سفره ملی مانند کنجاله گوشت و … خدمات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش 42 برابری حجم ورود اشخاص حقوقی به نظام مالیاتی هستیم، تصریح کرد: با اجرای کامل قانون پایانه های مغازه ها و نظام مالیاتی نه تنها نظام مالیاتی، بلکه اقتصاد نظام مالیاتی را نیز افزایش داده است. کشور مرتب خواهد شد. .

سبحانیان تصریح کرد: تلاش می کنیم با آرامش و همدلی به ساده ترین، راحت ترین و ارزان ترین شکل به تعهدات مالیاتی مودیان عمل کنیم که به نفع خود آنها نیز هست.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مودیان از این پس می توانند در کمتر از یک دقیقه با دستگاه کارت خوان اندروید صورتحساب الکترونیکی ارسال کنند.

به گفته سبحانیان، تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب و کار خودشان باشد و تلاش می کنیم در نظام مالیاتی تمام تلاش خود را انجام دهیم تا با توسعه خدمات الکترونیک، وظایف آنها را به بهترین شکل ممکن تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: رویکردهای مالیاتی باید برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد. حال قبل از اینکه بخشنامه و آیین نامه ای تنظیم شود از طریق سامانه در اختیار ذی نفعان قرار می گیرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)