افتتاح سینما «سیمرغ» سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد

0
(0)


سینما «سیمرغ» سیشرد شهرستان دانا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و استاندار کهکیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان محلی و علاقه مندان به سینما. ، ظهر امروز 12 آبان ماه به بهره برداری رسید و به مدار سمفا متصل است.

به گزارش ایسنا، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی با ابراز خرسندی از اضافه شدن این سالن به چرخه سینماهای کشور گفت: خوشحالم که مردم شهرستان دانا برای اولین بار صاحب سینما می شوند. و خدا را شکر می کنم به خاطر قولی که پارسال در سفر دادم.» استان دادیم، امروز محقق شد.

وی افزود: اگر امروز اقدامی انجام شده به صورت رسمی بوده است و فکر می کنم سینما خیلی دیر به شهر شما آمد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح سالن دویست و بیست و نهم سینمای دولت سیزدهم هستیم، گفت: بدون شک این اقدامات حاصل رویکرد عدالت فرهنگی دولت سیزدهم است. از این رو افتتاح این سینماها در راستای هدف سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت اکران فیلم و توسعه زیرساخت های سینمایی در استان ها است.

وی همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع غزه خاطرنشان کرد: اگر امروز آرامش داریم و سینماهای باز داریم به فداکاری شهدای ماست و امیدوارم با شکستن تابوی شکست ناپذیری یک رژیم اشغالگر در اورشلیم، ما شاهد فروپاشی کامل این رژیم غذایی “بیایید قاتل کودکان باشیم” خواهیم بود.

در ادامه این مراسم امین درخشان مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های فرهنگی کهن در شهرستان دانا اظهار داشت: ردپای مردم این شهرستان. دانا در طول تاریخ در فرهنگ وجود داشته و همچنان وجود دارد.

وی علاوه بر این از نگاه ساختارمند به سازمان سینمایی در کشور گریزان است و می گوید: نگاه به سازمان سینمایی در کشور بر اساس رسالت دولت مردمی است. با درایت و برنامه ریزی سازمان سینمایی کشور قدم های خوبی در کشور برداشتند که جاودانه خواهد ماند و در واقع عدالت فرهنگی را در کشور ایجاد کردند و بر اساس این شبکه نمایشی دو سینما در استان های کوه کیلویه و بویراحمد. امروز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: سینماهایی که امروز در شهرهای بهمئی و دنا افتتاح می شوند از نظر تجهیزات و امکانات در کشور بی نظیر هستند و افتتاح این دو سینما بر اساس نگاه ساختارمند به سازمان سینمایی کشور است.

درخشان گفت: سینما سیمرغ سیشرد با 270 صندل درجه یک افتتاح شد و جدیدترین تجهیزات و جدیدترین فیلم های ایرانی در آن اکران می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ذائقه فرهنگی مردم دانا گفت: اگر می خواهید چراغ سینمای سیمرغ برای همیشه روشن بماند مردم باید از این سینما استقبال کنند. الحمدلله سینما با بهترین کیفیت در اختیار مردم است.

کشف سینما

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)