اخبار حوزه کار و همکاری

0
(0)



به گزارش ایسنا، هفته جاری هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور برگزار شد که این جلسه دارای 5 مصوبه بود و با توصیه های رئیس جمهور برای ایجاد اشتغال بیشتر از جمله اختیارات بیشتر به استان ها، عمران و آبادانی همراه بود. وی مهارت آموزی، تقویت هنرستان ها و توجه به اشتغال دانش آموختگان را برشمرد.
در این جلسه وزیر کار اعلام کرد که پس از تعهدات یک میلیون شغل ایجاد شده و از 105 اعتبار اختصاص یافته برای ایجاد مشاغل جدید تاکنون 43 مورد اجرایی شده است.
فعال سازی اقتصاد روستایی، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریایی، حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر محورهای هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال بود.

محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر کار نیز 550 هزار ثبت نام کرد کد بیمه مشاغل اجباری و جدید از ابتدای سال تا پایان مهرماه گفت: قطعا برای آنها این تعداد ایجاد شده که کد یا مشاغل جدید یا اجباری است.

رشد 51 درصدی آموزش مهارت خبر دیگری در دولت سیزدهم بود که مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را اعلام کرد.

به گفته وی، در دو سال گذشته 4.5 میلیون نفر در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل کرده اند و مجوز آموزشکده های آزاد فنی و حرفه ای 1300 درصد افزایش یافته است.

این هفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تشکیل اولین ستاد را آغاز کرد.کارآفرینی و پروگرس در استان تهران و آن را بستری برای اجرای طرح های تولید سریع و اشتغال زایی می داند.
حامد ویس کرمی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از رشد 9.5 درصدی تعاونی های زنان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از 6700 تعاونی زنان با 78 هزار تعاونی. فرصت شغلی آنها در بخش های مختلف اقتصادی فعال هستند.
معاون اداره کار در هفته جاری از ثبت نام 550 هزار نفر دارای کد و مشاغل اجباری تامین اجتماعی از ابتدای سال تا پایان مهرماه خبر داد.
محمود کریمی بیرانوند با اشاره به نرخ بیکاری ۷.۶ درصدی اعلام شده در پاییز امسال گفت: این آمار نشان می دهد که بازار کار در سال جاری به سمت پویایی و رونق حرکت کرده است.
تزریق 130 تاسیسات همات استخدام وی خبر دیگری از بازار کار در دولت سیزدهم داد و گفت: در حال حاضر 512 شغل خانگی در کشور وجود دارد و 95 درصد مجوز مشاغل خانگی به صورت فوری صادر می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)