کاهش مشکلات ناشی از لوله گذاری بیماران تنفسی با ابزار هوشمند

0
(0)



به گزارش ایسنامسلم باگل مدیرعامل این شرکت با اشاره به تولید و تجاری سازی کنترلر کاف لوله تراشه هوشمند گفت: این دستگاه برای بخش های مراقبت ویژه، بیماران اتاق عمل با ساعات کاری طولانی و بیماران ونتیلاتور در منزل کاربرد دارد و یکی از نگرانی های اصلی پرستاران و پزشکانی که فشار در کاف لوله تراشه را نظارت و کنترل می کنند، تصمیم می گیرد.

وی دقت بسیار بالای اندازه گیری فشار و استفاده از میکروپمپ های دقیق برای کنترل فشار کاف لوله تراشه را از مهم ترین مزایای این دستگاه برشمرد و افزود: این دستگاه نسبت به نشتی احتمالی در کاف لوله تراشه هشدار داده و تسهیل می کند. فرآیند قرار دادن لوله بر روی بیمار برای کادر درمان افزایش دقت در فرآیند قرار دادن لوله و جلوگیری از افزایش بیش از حد فشار در ناحیه تماس کیسه هوای لوله تراشه با دیواره لوله نای بخشی دیگر از مزایای این محصول است.

باگل کاهش یا رفع عوارض ناشی از لوله گذاری تراشه را از دیگر مزیت های این دستگاه برشمرد و اظهار داشت: عوارض و مشکلاتی مانند ناراحتی بیمار، تورم بافتی، ایسکمی بافت زیرین، نکروز و … در اثر لوله گذاری رخ می دهد. کاهش این عوارض، جلوگیری از کاهش بیش از حد فشار و ایجاد راه فرار برای گازهای ورودی در محل تماس کیسه هوای لوله نای و دیواره نای، کاهش صدمات و درگیری های ناشی از فشار نامناسب کیسه هوا لوله تراشه و کاهش حجم کار و استرس کاری معرفی پرستاران در بخش های مختلف بیمارستان.

به گفته معاون علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه تولید این دستگاه با بازخوردهای فراوان کادر پزشکی و کارکنان واحدهای تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه شده است، افزود: با توجه به اینکه مهندسان، سخت افزار و نرم افزار مجرب و متخصص ایرانی با ساخت دستگاه اندازه گیری کاف لوله تراشه، خودکفایی در این زمینه می تواند از تبادل ارز و وابستگی به کشورهای خارجی جلوگیری کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)