پیش بینی بودجه 14 هزار میلیاردی برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال 1403

0
(0)



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه در تخصیص صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج سال 1402 مشکلی وجود ندارد، گفت: پیشنهاد بودجه ما برای سال آینده حداقل دو برابر این مبلغ است. این یعنی 14 هزار میلیارد تومان تا بتوانیم به همه تعهدات خود عمل کنیم.

دکتر محمدمهدی نشی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت گفت: خوشبختانه بودجه مصوب و تخصیص یافته برای این صندوق تاکنون کم نبوده و اعتبارات به موقع انجام شده است.

وی افزود: برخی از مراکز به دلیل عدم صدور الکترونیکی پرداخت نمی کردند، بنابراین رویه را تغییر دادند. اما به طور کلی برای بیماری های خاص و صعب العلاج کمبود بودجه نداریم. از سوی دیگر کمیته غیر انحصاری نیز در استان ها فعال است و پرداخت هایی نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما بیماری های مهمی مانند سرطان و پیوند است که بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بودجه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج امسال هفت هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: بودجه پیشنهادی ما برای سال آینده حداقل دو برابر این رقم است. این یعنی 14 هزار میلیارد تومان تا بتوانیم به همه تعهدات خود عمل کنیم. حداقل نیاز خود را بالا می بریم تا این مبلغ به صندوق اختصاص یابد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)