هیچ تضمینی برای محرمانه بودن بیمار در فروش آنلاین دارو وجود ندارد

0
(0)



رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر مبحث اخلاق پزشکی و اخلاق دارویی، در عین حال به بیانیه شورای عالی این سازمان در خصوص ورود بسترهای اینترنتی به فروش دارو اشاره کرد و گفت: با ورود از سیستم عامل ها در زمینه فروش دارو، تضمین محرمانه بودن بیمار وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رای زاده در نشست خبری «دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران» که صبح امروز دوشنبه 2 بهمن ماه در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مولفه های «آموزش تخصصی، مهارت و شایستگی» و «اخلاق پزشکی» به آنچه به جامعه پزشکی تبدیل شده است اعتبار می بخشد. اگر آموزش، مهارت و توانایی های تخصصی پزشکی نادیده گرفته شود، اخلاق پزشکی نیز بی معنا خواهد بود.

وی ادامه داد: مؤلفه‌های «آموزش‌های تخصصی، مهارت‌ها و توانایی‌ها» و «اخلاق پزشکی» ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. بنابراین اگر اخلاق پزشکی به خوبی رعایت نشود، جامعه پزشکی بی فایده و بی اعتبار می شود. ارائه خدمات صحیح و تامین سلامت مردم باید با تخصص کافی و اخلاق حرفه ای تضمین شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بحث اخلاق در پزشکی بسیار گسترده است، افزود: بحث فروش پلت فرم های دارویی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل شورای عالی نظام پزشکی بیانیه ای صادر کرد. این مسئله. موضوع رازداری بیمار با موضوع اخلاق پزشکی در تعارض است.

رئیس زاده ادامه داد: در بیانیه شورای عالی نظام پزشکی درباره بسترهای فروش دارو آمده است که رازداری و اسرار بیمار باید حفظ شود. اگرچه این بیانیه صادر شده است، اما هیچ تضمینی برای محرمانه بودن بیمار وجود ندارد.

وی با اشاره به بسترهای فروش دارو خاطرنشان کرد: در بسترهای فروش دارو باید مباحث اخلاق پزشکی و اخلاق دارویی رعایت شود و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. بحث حفظ اخلاق پزشکی و اخلاق دارویی یکی از مشکلات اساسی سازمان نظام پزشکی است.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)