سرمایه گذاری 50 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر

0
(0)



به گزارش ایسنا، علی اکبر صفایی در مراسم افتتاحیه همایش اقتصاد دریایی ایران که امروز برگزار شد، اظهار کرد: حضور ناوگان بین المللی با بیش از 80 هزار کشتی در دنیا و ترانزیت بیش از 11 هزار تن کالا عامل اصلی برای ادغام اقتصاد حمل و نقل ارزان، ایمن و قابل اعتماد با اتفاقات بزرگی که در زمینه کانتینر رخ داده است و تجار در سراسر جهان از این روش استفاده می کنند.

وی ادامه داد: امروز بازارهای کشتیرانی وضعیت متفاوتی دارند، قیمت ها در بازار چارتر و تانکرها بالاست، در مورد کانتینر نرخ ها به شدت کاهش یافته است، هرچند حادثه اخیر باب المندب باعث شده ظرفیت ها نسبت به تحویل و قیمت ها پاسخگو نباشند. افزایش یافته است.”

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: زیرساخت های ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل و نقل باعث شد بخش خصوصی به سازمان بنادر اعتماد کند به همین دلیل در هفته حمل و نقل بیش از 50 هزار میلیارد تومان خصوصی سازی را شاهد بودیم. سرمایه گذاری بخش همچنین سازمان بنادر نیز پروژه هایی به ارزش 18 هزار میلیارد تومان اجرا کرده است. ما معتقدیم که هر اتفاقی در فضای دریایی رخ دهد باید توسط بخش خصوصی هدایت شود.

صفایی با بیان اینکه سالانه 140 هزار کشتی از بنادر ایران تردد می کنند، گفت: نیروی دریایی ایران جزو 20 کشور بزرگ کشتیرانی است و جزو 10 کشور برتر در این زمینه است. تجارت دریایی ایران در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته و رشد 9 درصدی را در حمل و نقل کانتینری تجربه کرده ایم و امروز بنادر ایران آماده پذیرش کشتی های با ظرفیت 18 هزار نفر هستند. TEU.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد حمل و نقل مسافر دریایی گفت: در چند روز از جشنواره 22 بهمن بیش از 450 هزار نفر از بندرعباس و هرمزگان به جزایر کیش، قشم و هرمز سفر کردند. و این تعداد در ایام نوروز به میلیون ها نفر رسید. از این رو زیرساخت های بنادر هرمزگان را برای افزایش استقبال گردشگران دریایی آماده کرده ایم.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)