هنرِ اهل رسانه، ساده سازی مطالب پیچیده است

0
(0)

سید بشیر حسینی در نشست با خادمین رسانه استان بوشهر گفت: هنرِ اهل رسانه، ساده سازی مطالب پیچیده است.

وی با بیان اینکه نام امام رضا علیه السلام آنچنان مبارک و شیرین است که هر جا پرچمی به نام ایشان بالا می رود آدم دلش می خواهد با تمام وجود در زیر این پرچم قرار گیرد، افزود: هرچند ما نگین زمینی ایشان را در مشهد داریم اما امامان در همه جا احساس می شوند.

این کارشناس در خصوص اهمیت فعالیت های رسانه ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۳ اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب تعبیر اعجاز انگیزی از رسانه ارائه داده و فرمودند: « تنگه احد انقلاب اسلامی حوزه هنر و رسانه است» زیرا تنگه احد هر دو معنای ایجابی و سلبی را با هم دارد زیرا اگر این تنگه را نگه داریم پرچم در دست ماست و اگر کوتاهی کنیم با وجود پیروزی در جنگ کل فضا را از دست می دهیم.

حسینی در ادامه به مظلومیت شهیدحاج قاسم سلیمانی در حوزه رسانه پرداخت و عنوان کرد: زمان و مکان شهادت ایشان در ساعت یک و بیست دقیقه نصف شب و خارج از جغرافیای کشورمان، یک زمان و مکان نمادین بود و این رسانه بود که بعد از شهادت حاج قاسم میدان داری کرد تا جایی که در بستر اینستاگرام نام بلند شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی محدود گردید و در صورت پافشاری کاربران برای انتشار محتوای مربوط به ایشان کاملاً از این رسانه حذف می شدند.

این عضو هیئت علمی در جمع خادمین رسانه استان بوشهر با اشاره به ویژگی های اختصار و ایجاز، جذابیت، سریع، کوتاه بودن و ساده سازی محتوا تاکید کرد: اگر این ویژگی ها رعایت شود هم پیشرفت قابل توجهی صورت خواهد گرفت هم آثاری ماندگار تولید می شود.

وی با مهمتر دانستن کیفیت نسبت به کمیت افزود: بهتر است هر ده روز یک بار خبر تولید شود اما همان خبر جدی، خلاقانه، اثرگذار و از یک زاویه جدید باشد زیرا ما نباید گول کمیت ها را بخوریم چیزی که جبهه انقلاب را به شدت زمین می زند بیلان کاری و وعده های اینگونه است.

سید بشیر حسینی با بیان اینکه هنر اهل رسانه این است که پیچیده ترین مطالب را ساده بیان کند و از اشتباهات گذشته خود بپرهیزند و گامی بزرگ و رو به جلو بردارند یادآور شد: فراموش نکنیم بازتاب رسانه ای چیزی که در عالم زیباست لزوماً آن زیبایی را نخواهد داشت پس باید به دنبال زاویه دید جدید و متفاوت بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)