مکتبی که با شهادت حاج قاسم تأسیس شد، از حضور خودش خطرناک‌تر است

0
(0)

حاج کرار با حضور در دفتر ایسنا، با اشاره به اینکه حاج قاسم خصوصیات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، اعتقادی و نظامی داشت و در هر یک از اینها هم سرآمد بود، گفت: به عبارتی ایشان جمیع جهات بود.

وی با بیان اینکه سوال مهمی که اینجا مطرح است این است که حاج قاسم چگونه حاج قاسم شد؟ مطرح کرد: شهید سلیمانی به معنای تمام کلمه ولایتمدار و ولایت‌پذیر و مطیع رهبر بود.

وی ادامه داد: رابطه ایشان با رهبری مثل مرید و مراد بود و خضوع و افتادگی خاصی در مقابل آقا داشت، به عبارت دیگر حاج قاسم ذوب در ولایت شد، یک قدم جلوتر و عقب‌تر از ولایت حرکت نمی‌کرد و گوش به فرمان آقا بود.  

حاج کرار با اشاره به اینکه آقا وقتی نظری می‌دادند او را به عنوان نایب بر حق امام زمان(عج) قبول داشت و ولایتمداری‌اش باعث شد حاج قاسم شود، تصریح کرد: وی ولایت مطلقه فقیه را به تمام معنی درک کرده بود و صحبت آقا برای او هدف غایی و اصل بود و برای رسیدن به آن اهدافی تعریف می‌کرد اما هدف اصلی را بدون حاشیه قبول می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بسیار شجاع، مخلص، انقلابی و فراجناحی بود، ادامه داد: در مکتب او همه افراد جا می‌گیرند و سیره‌اش طوری است که جمع را جذب می‌کرد و هیچ کس را از خود طرد نمی‌کرد. 

حاج کرار درباره ترور شهید سلیمانی بیان کرد: در ترور حاج قاسم برای نخستین بار بود که یک مقام نظامی یک کشور توسط کشور ثانی در کشور ثالث ترور شد و رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کار آنها بوده است. 

این فرمانده جبهه مقاومت ادامه داد: با ترور حاج قاسم جنگ ما از جنگ نیابتی وارد جنگ مستقیم شد و به صورت مستقیم جنگیدیم، این اتفاق سرآغاز جنگ مستقیم بین حق و باطل، جنگ مستقیم ایران و جبهه مقاومت با استکبار جهانی بود و جنگ ترکیبی نامیده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در جنگ نیابتی پیروزی و شکست نسبی است اما در جنگ مستقیم حق مشخص می‌شود، اضافه کرد: حاج قاسم قبل از انجام هر کاری تدبیر می‌کرد، اندیشه داشت، محاسبه می‌کرد، به این تدبیر عمل می‌کرد و تدبیر را در صحنه میدانی عمل به کار می‌بست.  

حاج کرار افزود: حاج قاسم در صحنه عمل همیشه اول بود و به تدبیر و عمل خود ایمان داشت، شجاع و نترس بود و کارها را به درستی هدایت می‌کرد، شجاعت حاج قاسم برگرفته از توکلش به خدا بود.

وی ادامه داد: کاری که وی می‌کرد با اخلاص بود و اخلاص در عمل و نیت داشت، وقتی کسی همه چیزش را در راه اسلام می‌گذارد کلامش نافذ می‌شود و برگرفته از اخلاصی است که تظاهری در آن نیست و حاج قاسم اهل تظاهر و خودنمایی نبود.

حاج کرار با اشاره به اینکه هر چقدر خودش کارها و موفقیت‌هایش را مخفی می‌کرد، خداوند آنها را آشکار می‌ساخت، افزود: او در انقلاب و انقلابی‌گری دلی داشت مثل دریا و در آن همه افراد از تمام اقشار جا می‌گرفتند، حاج قاسم همیشه می‌گفت همه اینها بچه‌های خودمان هستند و باید ببینیم مشکل کجا بوده که به اینجا رسیدند.

وی با بیان اینکه تشییع شهید سلیمانی کم نظیر بود و به همین علت خون جدیدی در رگ‌های جبهه مقاومت جاری شد، گفت: حاج قاسم بسیار زیبا شهید شد و خلاصه زندگی مادی‌اش و واقعه کربلا را با شهادتش تعریف کرد. 

حاج کرار با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بسیار مقتدر و در عین حال مهربان بود، تصریح کرد: در بحث نظامی و امورات جبهه مقاومت بسیار مقتدر اما در بحث رسیدگی به فرزندان شهدا بسیار مهربان بود. 

این فرمانده جبهه مقاومت اضافه کرد: در جبهه مقاومت سعی داشت نتیجه اعمالش به بالا بردن پرچم شیعه منجر شود و به دنبال صلابت جبهه مقاومت بود تا پس از آن شیعیان قدرتمند شوند.  

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم بسیار آینده‌نگر بود، اظهار کرد: وی شمّ اقتصادی بالایی داشت اما برای خود هیچ چیز نمی‌خواست تا جایی که هیچ گاه حق مأموریت نمی‌گرفت و آدم‌هایی که دورش بودند هم به این ویژگی نزدیک بودند.

حاج کرار بیان کرد: حاج قاسم بسیار دوستدار خانواده شهدا بود، در برنامه «مثل پدر» یک جمله برای همه مشترک بود و می‌گفتند وقتی حاج قاسم‌ شهید شد ما فهمیدیم پدر نداریم و یا اینکه وقتی ایشان شهید شد انگار دوباره پدرمان شهید شد. شماره‌ای به خانواده شهدا داده بود که بدون واسطه با او در ارتباط بودند. 

وی در ادامه اظهار کرد: شهید سلیمانی وقتی زنده بود یک فرمانده نظامی بود و به تعبیر دوست و دشمن کاربلد، نترس، کارآمد، شجاع، مقتدر و صاحب نظر در امورات سیاسی و اجتماعی و نظامی بود و کلام و نفس نافذ و جاذبه بالایی در جبهه مقاومت داشت. 

حاج کرار با اشاره به خاطره‌ای از ماه‌های پایانی عمر حاج قاسم، گفت: وی روزی به دوستانش گفته بود دعا کنید من از همه شما زودتر بروم و وقتی آنها گفته بودند خدا نکند گفته بود وقتی پیمانه پر می‌شود باید رفت، فقط دعا کنید عاقبت به بخیر شوم.

وی با بیان اینکه هجمه‌ای از مشکلات که از ۹ تا ۱۳ دی ماه در عراق بود او را خسته کرده بود و خود نیز غیرمستقیم گفته بود که عراق من را خسته کرده است، مطرح کرد: در همه حال سعی می‌کرد به مردم خدمت کند و تعریف او در زمینه خدمت به مردم محدود به مذهب، قوی و ضعیف، اصولگرا و اصلاح طلب نبود.

حاج کرار ادامه داد: وقتی در سوریه عملیات می‌شد روی اینکه حق الناس را رعایت کنیم، تأکید داشت، در بحث جبهه مقاومت هم دیدگاهش این بود که هر نفر به عنوان فرمانده یک تیم چهار یا پنج نفره و به مثابه یک تیپ بالقوه است.

وی اضافه کرد: ناتوی اسلامی در دیدگاه او بود و زبان‌ها، گویش‌های مختلف و افراد دهه‌های مختلف در پیکره جبهه مقاومت جا می‌شدند همچنین کمک به آزادیخواهان و مستضعفان جهان شعار مکتب حاج قاسم است.

حاج کرار با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر کشور به حضرت آقا ظلم کردند، از دشمن انتظار دشمنی می‌رود اما از دوست انتظار نداریم، گفت: رهبری را قبول داشتن به معنای این است که فرمایشات او را تحلیل نکنیم و برایمان مثل وحی باشد و اما و اگر در کار نباشد و حاج قاسم از مهمترین شئونات عاقبت بخیری را این موضوع می دانست.   

این فرمانده جبهه مقاومت تصریح کرد: شهید سلیمانی می‌گوید جمهوری اسلامی حرم است و اگر بماند سایر حرم‌ها باقی می‌ماند و اگر این چشمه خشک شود دیگر آب ها هم از بین می‌رود بنابراین اگر می‌خواهید همه امورات اسلامی پابرجا باشد، باید جمهوری اسلامی پابرجا باشد. 

وی با اشاره به اینکه رهبری حاج قاسم را خیلی دوست داشتند، گفت: او شهید شد و اگر غیر از این مدل شهید می‌شد، باید ناراحت می‌شدیم، با شهادت او خون جدیدی در رگ‌های جبهه مقاومت جاری شد و مکتبی را تأسیس کرد که از حضور خود او خطرناک‌تر است.

انتهای پیام 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)