مناظره های انتخاباتی ضبط و پخش می شود

0
(0)


به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر که به تشریح جزئیات پخش آگهی ها و مناظره های کاندیداهای انتخابات از صدا و سیما اختصاص داشت، گفت: نامزدها می توانند از 200 شبکه ای که در حال استفاده است استفاده کنند. در صدا و سیما برای تبلیغ کاندیداهای شورای اسلامی مجلس. هدف آن تشریح دیدگاه های آنان برای مردم حوزه انتخابیه با شرکت در مناظره های ضبط شده و یا انتقاد و به چالش کشیدن نظرات سایر نامزدهای حوزه انتخابیه است.

و ادامه داد: در انتخابات اسفندماه با توجه به تمهیداتی که در صدا و سیما صورت گرفته است، انتخاب مردم عزیز کشورمان بر اساس دیدگاه، رویکرد و نظر نامزدها خواهد بود نه بر اساس پول آنها. یا قدرت حزبی .

جبلی ادامه داد: با توجه به قانون جدید انتخابات که به وعده های توخالی تبلیغاتی می پردازد، از کاندیداها نیز به طرق مختلف از جمله موارد مطرح شده در مناظره ها، راه های جلوگیری از نقض وعده ها را جویا می شویم. سعی می کنیم در این دوره از انتخابات از سخنان پوپولیستی پرهیز کنیم. وعده های شکسته در دوره های گذشته به قربانیان انتخاباتی تبدیل شده است.

رئیس صدا و سیما تصریح کرد: موانع اجرای وعده ها و پیوند نداشتن وعده ها به قوه مقننه از چالش های انتخابات گذشته بود. در برنامه های توضیحی که تولید و پخش می شود با حضور خود داوطلبان به نمونه ها و آسیب های کوتاه مدت و بلندمدت عهدشکنی ها نگاه می کنیم.

و ادامه داد: مناظره های انتخاباتی را در حوزه هایی که حداقل 20 نامزد داشته باشند به ترتیب حروف الفبا و در قالب هفت گروه برگزار می کنیم. در گروه های کمتر از 20 نفر گروه های مناظره تشکیل می دهیم تا دیدگاه کاندیداها نسبت به انتخابات مردم روشن شود.

به گفته رئیس رسانه ملی، ضبط مناظره ها به مدت 2 ساعت با حضور نمایندگان هیأت های نظارت انجام می شود. در دور اول از داوطلبان سوالاتی پرسیده می شود تا نظر آنها برای مردم روشن شود و در دور دوم داوطلبان نظرات یکدیگر را نقد می کنند.

جبلی از جانمایی امکانات تبلیغاتی رسانه ملی برای ائتلاف های سیاسی خبر داد و افزود: ائتلاف های انتخاباتی در برخی حوزه ها در حال شکل گیری است. این یک اتفاق منطقی و رایج در دوره های قبل است. ما درک می کنیم که هر چه ائتلاف ها به انتخابات نزدیک تر می شوند، مشخص تر و منسجم تر می شوند. بحث های سیاسی در بین اقشار اجتماعی منجر به ائتلاف می شود. ما در تلاش هستیم تا برای دریافت لیست های ائتلافی-انتخاباتی با رهبری وزارت داخله هماهنگی کنیم تا لیست های ائتلاف نیز از ظرفیت های صدا و سیمای این دوره برای تبلیغات استفاده کنند که به زودی اطلاعات دقیق تری در این باره ارائه خواهد شد.

رئیس صدا و سیما با اشاره به هزینه های برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی گفت: تاکید می کنم هر چند قانون به رسانه ملی اجازه داده است که مجموع هزینه های نامزدها و هزینه های سد را اعلام کند. سما ده ها هزار است.» و صدها برابر بیشتر از ارقامی که اعلام شده بود، اما ما ابتکار عمل را به دست گرفتیم و به کمیسیون مرکزی انتخابات پیشنهاد دادیم که میزان هزینه ها را کاهش دهد. رایگان بودن تبلیغات تبلیغاتی هم به انتخابات و هم به انتخابات کمک می کند. تبلیغات تبلیغاتی نامزدها تا حد زیادی.

وی در بخشی دیگر از این گفت و گوی ویژه خبری از همکاران خود در تهران و تمامی مراکز پخش سراسر کشور خواست در تمدید مهلت بارگذاری تبلیغات تصویری کاندیداهای انتخابات تجدید نظر کرده و در صورت امکان با آن موافقت کنند.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: 3 هزار و 800 داوطلب در صدا و سیما تلاش می کنند از این فرصت استفاده کنند. آنها تبلیغات 20 دقیقه ای خود را در کانال های وارد شده بارگذاری می کنند. با اینکه کار دوستان روز به روز بلندتر می شود، از همکارانم می خواهم با این پیشنهاد موافقت کنند و به داوطلبان فرصت کافی برای آپلود فیلم های تبلیغاتی خود بدهند. همچنین از داوطلبان تقاضا دارم فیلم های خود را در مدت زمان تعیین شده برای ما ارسال کنند.

به گفته جبلی، بسته‌های ویدئویی 20 دقیقه‌ای و مناظره‌های ضبط‌شده در مهلت هفت روزه تعیین شده برای آگهی‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی پخش می‌شود.

رئیس صداوسیما یادآور شد: فضای پیش از انتخابات در کلانشهر تهران با شهرستان های استان متفاوت است. مسائل شمیرانات با اسلامشهر و شهرستان ها فرق دارد. اما مناظره های پیش از انتخابات از 4 شبکه استان تهران پخش می شود.

وی از ارائه اپلیکیشن تلبیون برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی خبر داد و افزود: 20 تا 25 میلیون کاربر تلبیون را در اختیار کاندیداهای انتخابات قرار داده ایم. البته اطلاعات دقیق تری به آنها داده خواهد شد. برای هر داوطلب یک صفحه با ظرفیت 10 ساعت ویدیو در نظر گرفته ایم. در ایران صدا، داوطلبان می‌توانند بسته‌های صوتی خود را در صفحات خود در این سامانه بارگذاری کنند.

جبلی ادامه داد: از مردم عزیز می خواهم با یک جستجوی ساده کانال های انتخاباتی را پیدا کنند و ببینند.

رئیس رسانه ملی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: اقدام صداوسیما که بر روی سند تحول این سازمان در حال انجام است بتواند مشارکت در این دور از انتخابات را افزایش دهد.

محمدعلی عالمی

محمدعلی عالمی مدیر گروه شبکه تهران وی همچنین در این برنامه گفت: از مجموع 200 شبکه، 5 شبکه برای شهر تهران و مناطق ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و 5 شبکه به شهرستان های استان تهران اختصاص دارد. در تهران 90 نفر درخواست مناظره داده اند و قصد داریم مناظره ها را ضبط کنیم. در شهرهای دیگر، اگرچه تعداد کمتر است، اما قصد داریم مناظره را ضبط کنیم. چهار شبکه در شهرستان های استان تهران توزیع می شود.

نمایندگان صدا و سیمای استان ها نیز به صورت آنلاین در این بحث شرکت کردند و به تشریح نظرات و برنامه های خود پرداختند.

دو کاندیدای نماینده مردم نیز وجود دارد شورای اسلامی نیز در این گفتگوی تلفنی شرکت کرده و به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

یکی از کاندیدای نمایندگی مجلس از تهران گفت: نمایندگان می خواهند نظرات خود را به مردم ارائه کنند اما تاکنون فضا به گونه ای نبود که همه داوطلبان بتوانند یکسان و منصفانه تبلیغ کنند اما این دوره از فضا در صدا و سیما ایجاد شد که در آن فضا ایجاد شد. داوطلبان پایگاه نمونه و سهام عدالت می توانند به طور مساوی از امکانات ارائه شده استفاده کنند.

او در اقدامی خواستار افزایش زمان ویرایش آگهی‌های تبلیغاتی برای داوطلبان شد تا بتوانند ویدیوهای خود را بهتر ویرایش کنند و به رادیو و تلویزیون ارسال کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)