ترافیک سنگین قشم و گیلان و کمبود جا در بوشهر

0
(0)



مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد هماهنگی خدمات گردشگری وی با مشاهده آخرین وضعیت سفر در استان ها در تعطیلات 22 بهمن به ایسنا گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشتر استان ها با حجم قابل توجهی مسافر مواجه هستند. در استان های غربی اشغال مسکن رسمی 70 درصد است. استان های کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان بیشترین توجه مسافران را به خود جلب کردند. استان آذربایجان شرقی نیز با حجم قابل توجهی از مسافران مواجه است.

او اضافه کرد: در بین استان های غربی، ضریب اشغال مسکن در استان کردستان بالاتر از استان های دیگر است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات گردشگری همچنین از تردد خودروهای سنگین در برخی استان های جنوبی خبر داد و افزود: در استان هرمزگان اشغال تخت به 95 درصد رسیده است و بزرگترین مشکل این استان ترافیک سنگین مسافر در بندرپل است که ناشی از لندینگ کشتی های جابجایی مسافران به جزیره قشم است. ترافیک سنگین در ورودی شهر بندرعباس گزارش شده که مسلما روان است.

فاطمی ادامه داد: در استان بوشهر همه اقامتگاه ها مملو از مسافر است و به مسافران توصیه می شود شهرهای دیگر این استان مانند دشستان را جایگزین کنند یا شهرهایی در استان خوزستان را برای سفر و اقامت در نظر بگیرند که هنوز ظرفیت پذیرش مسافران را دارند. مسافرانی که این روزها به بوشهر سفر می کنند این شرایط را در نظر داشته باشند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات گردشگری افزود: حجم تردد مسافران از شیراز به مقصد سنگین بوشهر گزارش شده است.

فاطمی گفت: در استان های شمالی کشور گیلان و مازندران حجم مسافر قابل توجه است اما پیش بینی می شود با توجه به تردد شدید خودروها در ورودی گیلان، مسافران این استان از امشب با مشکل اسکان مواجه شوند.با این حال توصیه های لازم به ستاد اجرایی سفر گیلان برای تجهیز بیشتر امکانات خدمات رسانی به مسافران ارائه شده است.

برخی از استان های غرب و جنوب کشور ضمن مواجهه با تردد مسافران و در برخی مناطق کمبود پیش بینی می شود که اخیرا در ستاد هماهنگی خدمات گردشگری با آسیب شناسی سفر در ایام تعطیلات در ماه ها به پایان سال برای ایجاد تمهیدات به ویژه برای اسکان و جابجایی مسافران، تامین مواد غذایی به ویژه نان و همچنین سوخت در استان های پر مسافران مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)