مرگ 4 زائر ایرانی در عربستان + اسامی

0
(0)



معاون سازمان حج و زیارت از فوت چهار زائر ایرانی در عربستان بر اثر بیماری های تنفسی و قلبی خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری های تنفسی و قلبی داشتند تا 31 خرداد در مکه و مدینه فوت کردند. آنها یا به ایران منتقل می شوند و یا در عربستان سعودی با رعایت مراحل قانونی و رعایت موازین شرعی دفن می شوند.

پایگاه اطلاع رسانی حج همچنین با اشاره به فوت سه زائر در مکه مکرمه و یک زائر در مدینه منوره تا روز یکشنبه 31 خرداد ماه، مشخصات زائران فوت شده را به شرح زیر اعلام کرد: سرکار خانم رباب فلاح تفتی 72 ساله از کاروان 34021 استان یزد. صدیق بیگی 69 ساله از کاروان 41746 کرج، ربابه جباریها 72 ساله از کاروان 37013 قزوین سه زائر هستند که به دلیل ایست قلبی در مکه به دیار شتافتند.

رئیس ستاد مدینه منوره همچنین گفت: از میان چهار زائر ایرانی که تاکنون جان باخته اند، یکی از زائران به نام محمد شیخی فرزند غفور 57 ساله کاروان شماره 17286 از تهران بر اثر سکته قلبی در مدینه منوره فوت کرد.

سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرد: با توجه به گرمای شدید و سن زائران 1402 نفری، وضعیت سلامت زائران نسبت به حج های گذشته قابل قبول است.

به گفته جواد دانشیار، رئیس ستاد مدینه منوره، عملیات حج از سوم خردادماه با اعزام زائران ایرانی به مدینه منوره آغاز شد و بر این اساس روزانه حدود 2 هزار زائر وارد آن شهر می شدند و تا روز یکشنبه 31 خردادماه، 37 هزار و 497 نفر وارد شدند. 169 پرواز در قالب 240 کاروان وارد مدینه شد.

رئیس ستاد مدینه منوره با اشاره به اینکه اعزام زائران از ایران به مدینه منوره تا 7 خرداد ادامه دارد، گفت: در مجموع 49 هزار و 681 زائر در قالب مدینه سابق وارد شهر پیامبر می شوند.

این دکتر افزود: تعداد زائران هم اکنون در مدینه 9 هزار و 765 نفر است.

وی ادامه داد: دوم تیرماه مصادف با پنجم ذی الحجه آخرین کاروان حجاج ایرانی از مدینه عازم مکه شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مدینه همچنین به تعداد کل زائران اعزامی به سرزمین وحی تا 31 خرداد ماه اشاره کرد و گفت: 52 هزار و 831 زائر با 242 پرواز وارد عربستان شدند که از این تعداد 15 هزار و 334 زائر با 73 پرواز از طریق فرودگاه جده وارد کشور شدند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)