مربی والیبال چگونه انتخاب می شود؟

0
(0)


محمود افشاردوست درباره انتخاب رئیس فدراسیون والیبال می گوید اگر ملاک تصمیم گیری برای فدراسیون های ورزشی اساسنامه مصوب ایران باشد، سرپرست باید توسط وزارت ورزش انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، فدراسیون های ورزشی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون متبوع همواره با مشکل تعیین سرپرست مواجه بوده اند و تاکنون وزارت ورزش و جوانان همواره در این راستا و پس از پایان دوره ریاست جمهوری تصمیم گیری کرده است. ریاست یک فدراسیون با فعالیت همان سرپرست تحت نظر وی با سمت سرپرستی موافقت کرده یا سرپرست جدیدی را تا جلسه انتخابات تعیین کرده است.

چندی پیش فدراسیون والیبال با اعلام وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که جلسه فوق العاده فدراسیون والیبال برای تصمیم گیری درباره انتصاب سرپرست فدراسیون والیبال روز دوشنبه 8 آبان ماه ساعت 10 برگزار می شود. ساعت 00 صبح در سالن پرشین آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک. اما سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان کمتر از 24 ساعت پس از انتشار اخباری از سوی فدراسیون والیبال مبنی بر عدم صدور مجوز از سوی این وزارتخانه برای برگزاری جلسه فدراسیون والیبال در تاریخ 1396/07/13 اعلام کرد. تاریخ پیشنهادی

چه کسی رئیس فدراسیون را انتخاب می کند؟

محمود افشاردوست، یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون والیبال درباره چالش پیش آمده در زمینه برگزاری جلسه فوق العاده به ایسنا گفت: بر اساس ماده 12 اساسنامه فدراسیون های ورزش های آماتوری مصوب تیر 1400، دستگاه ها فدراسیون شامل مجمع عمومی، هیئت مدیره، رئیس فدراسیون و بازرس قانونی است. ماده 13 این اساسنامه مجمع عمومی را بالاترین مرجع تصمیم گیری فدراسیون می داند و اعضای آن شامل افراد دارای حق رای اعم از وزیر ورزش یا معاونان وی، رئیس، نایب رئیس یا دبیر ملی می شود. کمیته المپیک و پارالمپیک، روسای جمهور و سایر اعضا.

وی با اشاره به تبصره 1 ماده 13 اساسنامه فدراسیون های ورزش های آماتوری ادامه داد: در این تبصره در صورت آزادی رئیس فدراسیون 6 ماه نیست و یا با رای صالحه از ادامه فعالیت منع شده است. رئیس مجمع می تواند رئیس فدراسیون را تعیین کند. رئیس جلسه وزیر ورزش یا یکی از معاونان وی است. این اساسنامه به فدراسیون ها ابلاغ شده و بر این اساس وزارت ورزش باید سرپرست تعیین کند، اما نکته ای هم وجود دارد که فدراسیون والیبال همین اساسنامه را به FIVB داده و تغییراتی در آن ایجاد شده است.

افشاردوست با بیان اینکه تلاش فدراسیون های جهانی بر این است که فدراسیون های تحت نظارت خود مستقل باشند، به بررسی اساسنامه فدراسیون جهانی در مجمع عمومی فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: فدراسیون سال گذشته در جلسه ای اساسنامه اصلاحی را ارائه کرد و این اساسنامه اصلاحی را ارائه کرد. در مطبوعات خواندم که نماینده وزارت ورزش مخالفت کرد بنابراین اگر طبق اساسنامه وزارت ورزش پیش برویم، وزارت ورزش باید ناظر تعیین کند، اما اگر به اساسنامه فدراسیون جهانی استناد شود، ما باید دید چه کسی مسئول تعیین ناظر در این اساسنامه است. از طرفی آیا این اساسنامه به تصویب هیات وزیران، مجلس و وزارت ورزش رسیده است یا خیر؟ این موارد بحث برانگیز است و در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تغییر آرامش والیبال منتشر شده است.

به غیر از انتخاب سرمربی، کار خاصی در تیم ملی نداریم

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان برای تعیین سرمربی تصمیم گیری می کند و ما از جلسات آنها اطلاعی نداریم. در مورد تیم ملی باید دید انتخاب مربی برای والیبال در کشور چقدر ضروری است. برخی از دوستان کمیته فنی گفتند وقتمان را بگیر چون وقت داریم. لیگ ادامه دارد و تیم ملی اکنون کاری ندارد. این بحث بی ربطی نیست. موضوع دیگر این است که فدراسیون در حال مذاکره با مربی خارجی است.

افشاردوست با بیان اینکه تیم ملی تمام تلاش خود را برای صعود به المپیک انجام می دهد، اما همه می دانیم که شانس بسیار کمی داریم، تاکید کرد: باید سال آینده در لیگ ملت ها 8 بر 9 برد با نتایج خوب کسب کنیم تا نتیجه خود را افزایش دهیم. و توجه داشته باشید که آن نیز قطعی نیست. بنابراین به غیر از انتخاب سرمربی، کار خاصی در زمینه تیم ملی نداریم. کمیته فنی باید به این نتیجه برسد که تعیین سرمربی باید فوری شود یا با آرامش بیشتری پیگیری شود.

داوری می تواند در انتخاب سرمربی تیم ملی کمک کند

وی ادامه داد: طبق گزارش آقای داورزنی در جلسه کمیته فنی، همه مربیان خارجی درگیر باشگاه خود هستند و تا اردیبهشت 1403 نمی توانند بیایند و اگر کمیته فنی به این نتیجه برسد که سرمربی تیم ملی باید سریع انتخاب شود. ، هرکس به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود می تواند این بحث را پیگیری کند. از طرفی آقای داورزنی با توجه به تجربه ای که دارد می تواند حضور داشته باشد و در مذاکرات کمک کند.

افشاردوست با بیان اینکه 13 گزینه ای که فدراسیون با آنها صحبت می کند، اول اردیبهشت به ایران می آید و تیم ملی اول خرداد به میدان می رود، تاکید کرد که ادامه المپیک را دشوار می کند. مگر اینکه تمرکز فدراسیون روی المپیک پاریس باشد و هدفش 4 سال بعد باشد، این مورد مطالبه عمومی نیست زیرا مردم می خواهند تیم تمام تلاش خود را برای صعود به المپیک انجام دهد. بنابراین به نظر من بهتر است ابتدا مشخص شود که جلسه فوق العاده بر اساس کدام اساسنامه است.

تصمیمات مجمع نباید با قوانین ملی مغایرت داشته باشد

وی در پاسخ به اینکه در صورت رعایت نکردن اساسنامه فدراسیون جهانی والیبال ایران تعلیق می شود، گفت: در تبصره سه اصل 14 اساسنامه فدراسیون های ورزشی به این موضوع اشاره شده است که مجمع نباید با قوانین و مقررات کشور مغایرت داشته باشد. بنابراین باید دید بحث پیوستن به فدراسیون جهانی تا چه اندازه با قوانین ملی ما مغایرت دارد. در کشورهای دیگر می توان با 70 یا 80 سالگی رئیس جمهور شد، اما در قوانین داخلی ما محدودیت سنی 65 سال با 35 سال سابقه خدمت است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)