آیا سوخت گازوئیل در نیروگاه ها می سوزد؟

0
(0)

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت وگو با ایسنا، درباره اقدامات پیش بینی شده برای گازرسانی در فصل سرما اظهار کرد: برای مدیریت عدم تعادل گاز در فصل زمستان چند نکته حائز اهمیت است. برای اینکه با گازرسانی بخش داخلی مشکلی نداشته باشیم باید بتوانیم سوخت دوم صنایع را تامین کنیم. بخشنامه ای برای ایجاد مخازن سوخت ثانویه در بسیاری از صنایع صادر شده است. در جاهایی مانند نیروگاه ها که می توانیم از سوخت دوم استفاده کنیم، تامین سوخت جایگزین یکی از وظایف تعیین شده در جلسات کمیسیون انرژی است.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد. تشویق صنایع و مشترکان به مصرف بهینه از دیگر سیاست های دنبال شده است. همه این موارد توسط کمیسیون انرژی مجلس برای مدیریت و کاهش عدم تعادل گاز برجسته شده و اکنون در حال پیگیری است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مازوت در نیروگاه ها در کشور سوزانده می شود، تصریح کرد: ما تمایلی به سوزاندن مازوت در نیروگاه ها یا سایر بخش ها نداریم، اما اگر نیروگاه ها مجبور شوند. در صورت استفاده از گازوئیل موظفند از فیلترهای محیطی مناسب استفاده کنند تا آلودگی به داخل شهرها وارد نشود و آلودگی کمتری داشته باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)