تهیه شیوه نامه برنامه “نان کامل” / اطلاع رسانی به دستگاه ها. به زودی

0
(0)



رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا گفت: سیاست نامه ای برای اجرای برنامه نان شتر با حضور همه دست اندرکاران در دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا تهیه و نهایی شده است. و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کمیسیون ارتقای کیفیت و سلامت نان با حضور دکتر اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی و نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شد. موسسات وزارت بهداشت

متلک در این جلسه در خصوص تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی رئیس دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از مواردی که در این سند به طور ویژه مورد تاکید قرار گرفته است، «نان کامل» و «غذای سالم» باید به درستی اعمال شود و همه نهادها موظفند در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: برای اجرای برنامه نان شتر دستورالعملی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی با حضور همه دست اندرکاران تهیه و نهایی شده و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می شود. باید سعی کند الزامات این دستورالعمل را برآورده کند.

متلک ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 400 کارخانه آرد در کشور وجود دارد، حداقل یک کارخانه در هر استان باید تا پایان امسال آرد کامل تولید کند.

وی همچنین ادامه داد: 82 هزار نانوایی در کشور وجود دارد و این نانوایی ها بر اساس آیین نامه وزارت بهداشت و دستورالعملی که تهیه شده به تدریج نان سبوس دار تولید می کنند.

باید بگویم؛ در این جلسه که روز سه شنبه 2 آبان ماه برگزار شد، نمایندگانی از دستگاه های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، کارشناسان بهداشت محیط، نماینده اتحادیه نانوایان و نماینده اتحادیه آرد ایران حضور داشتند. صنایع که پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه بیان کردند، آرد کامل و نان کامل را بیان کردند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)